12
10
2022
Różowy październik 2022: Polskie marki w akcji
YES
Październik, jako miesiąc świadomości raka piersi,
maluje się na różowo. Tardycyjnie już, do akcji dołączają się
także polskie marki i prezentują wyjątkowe limitowane
edycje zaprojektowane w szczytnym celu.
Na 15 października przypada Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi, którego symbolem jest różowa wstążka. Rak piersi to najczęściej występujący nowotwór u kobiet i nadal najczęstsza przyczyna ich zgonu. Decydujące znaczenie w profilaktyce i zapobieganiu rozwojowi tego nowotworu ma jego wczesne wykrycie i diagnostyka.
Marka YES, aktywnie działająca na rzecz kobiet,
dołącza do działań związanych z profilaktyką,
diagnostyką i leczeniem nowotworów.
Akcja Kochane, Przebadane! łączy propagowanie
wiedzy i dobrych praktyk profilaktycznych, które
mogą pomóc w szybkim rozpoznaniu choroby.
W ramach inicjatywy, marka YES przebada wszystkie
chętne pracownice, a profesjonalna wizyta u lekarza,
wraz z badaniem USG zakończy się podziękowaniem
w postaci koszulki z logo akcji Kochane, Przebadane!.
Wspólnie z edukatorką ginekologiczną i onkologiczną, Agą Szuścik, marka przygotowała ekspercki film instruktażowy pokazujący, jak wykonać samobadanie piersi. Tutorial krok po kroku, w spokojnym tempie, przeprowadza przez instruktaż, a badanie można wykonać w każdej chwili w domowym zaciszu.
SPADIORA
Już trzeci rok z rzędu, Spadiora proponuje
niezwykły projekt apaszki na Różowy Październik.
Marka ponownie wspiera Fundację Spa for Cancer, która każdego dnia pomaga kobietom walczącym z nowotworami lub takim, które starają się wrócić do normalności po chorobie. Tegoroczny wzór Rok Tygrysa w wymownych różowych barwach przypomina o tym, że odwaga ma w naszym życiu ogromne znaczenie. Tygrys, jako symbol tegorocznego chińskiego zodiaku, został zestawiony z motywami nawiązującymi do naszej rodzimej historii i kultury.
Apaszki są dostępne w trzech rozmiarach,
a 100% zysku ze sprzedaży trafi na konto fundacji.
ORGANIQUE
BIUSTOolejek od marki kosmetyków naturalnych
Organique jest cegiełką wspierającą 11. edycję
kampanii Dotykam=Wygrywam.
To inicjatywa promująca zdrowe piersi poprzez ich regularne samobadanie oraz noszenie dobrze dobranego biustonosza. Marka Organique, która tworzy pielegnację z myślą o kobietach i ich codziennych potrzebach, proponuje BIUSTOolejek na bazie natuaralnych olejków, które wzmacniają i uelastyczniają skórę. Jego formuła została wzbogacona o ekstrakt z kwiatu porcelanowego o działaniu nawilżającym oraz naturalnie rozświetlającym.
Środki pozyskane ze sprzedaży olejku zasilą konto fundacji,
która zbiera fundusze na realizację ogólnopolskich
programów biustoedukacyjnych.
W poprzedniej edycji, akcja Organique pomogła
w ten sposób w stworzeniu BIUSTOapki
promującej prawidłowe samobadanie piersi.
BeRAW
To kolejny rok, kiedy Purella proponuje limitowaną edycję
różowego batona BeRAW Think Pink.
Marka przeznaczy 10% ze sprzedaży produktu na pomoc kobietom, a środki zasilą konto fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej, by wspierać kobiety zmagające się z zaawansowanym rakiem piersi. Dodatkowo, w celu zwiększenia świadomości istoty profilaktyki, Purella wraz z Ewą Chodakowską już po raz trzeci przez cały październik prowadzi kampanię społeczną #ThinkPink pod hasłem międzypokoleniowość.
W ramach akcji, modowa ilustratorka Alex Woronowska
stworzyła limitowaną grafikę zainspirowaną działaniami
#RóżowyPaździernik w Purelli.
KUBOTA
W ramach akcji Różowy Październik, Kubota przedstawia
unikalne klapki Rzep ze wzorem Amazonka,
który przekazuje prosty i ważny komunikat:
dziewczyny walczące z rakiem piersi to fajterki.
Print prezentuje małe wojowniczki: jedna jedzie na jednorożcu, druga dba swoją mocą o kwiat, trzecia z mieczem naciera na ostrokrzew (metaforyczne wyobrażenie raka), a całość dekorują różowe wstążki, biust w kształcie serc i energetyczne barwy z przewagą różu. Całość dochodu ze sprzedaży każdej pary Rzep Amazonka przeznaczony zostanie na Fundację Amazonki, działającą na rzecz osób z rakiem piersi.
Kampania ma przypomnieć o regularnym badaniu
piersi – zarówno w domu, jak i u lekarza, o dbaniu
o siebie i samoukochaniu swojego ciała.
BRA DAY
Po dwóch pandemicznych latach przerwy,
BRA Day Polska wraca w pełnym wymiarze.
To trwające przez cały październik otwarte warsztaty, panele
i spotkania, których ideą jest promowanie profilaktyki
raka piersi i rekonstrukcji piersi po mastektomii.
Międzynarodowa akcja została zapoczątkowana przez dr Mitchella Browna w 2011 roku w Toronto w Kanadzie, aby uczynić operację rekonstrukcyjną piersi bardziej dostępną dla kobiet w Kanadzie i na całym świecie. Bohaterkami BRA Day Polska co roku są pacjentki z całego kraju, które zakończyły proces leczenia, bądź są w jego trakcie. Plakat tegorocznej edycji przygotowała Anna Halarewicz.
W ramach BRA Day Polska organizowana jest także
sesja zdjęciowa z udziałem pacjentek z całej Polski.
Mecenasem Sesji i Wystawy jest marka LILOU, której
biżuteria uzupełni stylizacje od polskich projektantów.