15
12
2017
Raport Google: Najczęściej wyszukiwane marki roku 2017
GUCCI Fall - Winter 2017/18
Zbliża się koniec roku i z tej okazji portal Google ujawnił podsumowanie najczęściej wyszukiwanych haseł w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy.
Ranking został podzielony na kilka kategorii, w tym najczęściej wyszukiwanych marek modowych mijającego roku.
GUCCI Spring - Summer 2018
Pierwszą pozycję wśród brandów najczęściej wpisywanych w słynną wyszukiwarkę zajęło Gucci, którego popularność niezmiennie wzrasta, dzięki niepowtarzalnej estetyce wprowadzonej przez Alessandro Michele, stylowym ambasadorom brandu i licznym kolaboracjom z artystami.
Miejsce drugie na liście to Louis Vuitton, a podium zamyka streetstyle'owy gigant Supreme. Paryski brand wzbudził wiele emocji w związku z projektem artystycznym z Jeff'em Koons, zaś Supereme najczęściej poszukiwane było w związku z głośną współpracą z domem mody LV.
Na dalszych miejscach znalazły się domy mody z tradycjami, w tym Chanel, Saint Laurent, Dior, Dolce&Gabbana, Valentino i Moschino.
Duża ilość wyszukiwań Chanel wygenerowana została dzięki tegorocznej współpracy z Pharellem Williamsem, który został jedną z gwiazd kampanii torebki Gabrielle. Z kolei dom mody Dior przyciągnął w tym sezonie uwagę dzięki odważnym projektom autorstwa Marii Grazii Chiuri, a zwłaszcza kultowemu już T-shirtowi z hasłem We Should All Be Feminists.
Natomiast najpopularniejsze momenty marki YSL w bieżącym roku związane były z lansowaniem nowych, szykownych kampanii. Dolce&Gabbana wyszukiwano w kontekście licznych sesji wizerunkowych z udziałem młodego pokolenia influencerów, a Valentino królowało w świecie poszukiwaczy ulicznych portretów fashionistów ze światowych stolic.
Wśród mniej luksusowych marek, obok Supreme, duże zainteresowanie w tym roku wzbudziła również kalifornijska platforma zakupowa Fashion Nova.