26
05
2023
Margherita Missoni zakłada autorską markę
Margherita Macappani Missoni
Dziedziczka i wnuczka założycieli włoskiego
domu mody Missoni zakłada własną markę modową.
Margherita Macappani Missoni korzystać będzie
z bogatego, rodzinnego dziedzictwa, ale stworzy
autorski koncept ubrań i akcesoriów.
Nowy brand powstał pod nazwą Macappani (to nazwisko taty Margherity), a jego logotyp bazuje na symbolu wykorzystywanym w dawnej agencji turystycznej Verse, założonej w latach 70. przez dziadka Margherity – Ottawio Missioni. Na Instagramie marki znaleźć można pierwsze, nieśmiałe zapowiedzi tego, co znajdzie się w jej DNA: prostotę, szczerość i uniseksowe wzornictwo.
Punktem wyjścia do tworzenia kolekcji będzie
stricte kobiecy punkt widzenia.
Projekty łączyć będą wysokiej jakości włoski jersey
i dzianiny oraz nowoczesne, streetwearowe inspiracje.
Uruchomiono już sklep online marki, który na ten moment
cały skąpany jest w lawendowym fiolecie. Jego wielkie
otwarcie zaplanowano już na 16 czerwca.
Debiutancka kolekcja Macappani zostanie zaprezentowana kilka dni później, podczas Milan Men's Fashion Week. Marka Margherity Missoni stanowi efekt współpracy z koncernem Gilmar, właścicielem m.in. brandu Iceberg. Kolekcje trafią do sprzedaży w sklepie online marki oraz w butikach multibrandowych jak Nordstrom i Browns.
Marka Missoni powstała w 1953 roku jako dzieło
małżeństwa Ottavio i Rosity Missoni.
Margherita, wnuczka założycieli, przez długi czas była
ambasadorką rodzinnego domu mody, a w 2018 roku
pełniła funkcję jego dyrektor kreatywnej.
One & Only Reethi Rah