17
08
2016
Historyczna kampania Burberry September 2016
Burberry September 2016
Dom mody Burberry testuje właśnie rewolucyjny sposób prezentacji nowych projektów. Według wcześniejszych zapowiedzi, Christopher Bailey wprowadza odmieniony format show: zamiast czterech kolekcji w roku lansuje dwie linie nazwane February i September. Dodatkowo, wszystkie wybiegowe modele trafią do sprzedaży bezpośrednio po prezentacji, aby pozwolić klientom od razu cieszyć się kreacjami na daną porę roku.
I tak, na miesiąc przed pokazową premierą, zostały odkryte zdjęcia z pierwszej w historii kampanii Burberry September. Za obiektywem stanął stały
współpracownik marki – Mario Testino.
Zdjęcia nawiązują do literatury, a dokładniej do powieści Virginii Woolf – Orlando. Niezwykła biografia z 1928 roku zainspirowała wrześniową kolekcję Burberry, pełną nawiązań do przeszłości, w której królują unowocześnione żaboty oraz krezy, wojskowe kurtki, żakiety z oficerskimi zdobieniami czy torebki o kształcie siodła.
Burberry September 2016
Do sesji pozowali modele Jean Campbell i Alex Dragulele oraz muzyk Cavan McCarthy z zespołu Swim Deep. Historyczny charakter całości podkreśla artystyczne tło – dział rzeźb w galerii sztuki Walker Art Gallery w Liverpoolu. Część ujęć prezentuje także rzemieślników pracujących dla Burberry, w tym Piero Calosi, autora wzoru nowej torebki The Bridle Burberry.
Pokaz Burberry September 2016 odbędzie się 19 września w budynku Markers House w londyńskiej dzielnicy Soho. Na wybiegu po raz pierwszy oficjalnie
pojawi się mieszanka kolekcji męskiej i damskiej.