31
03
2023
Future Consumer Report 2025: Jak zmienią się nawyki zakupowe?
Instagram @pernilleteisbaek
Instytucja WGSN przygotowała raport, w którym prognozuje
zmiany, jakie prawdopodobnie zajdą w świadomości
konsumentów na przełomie kilku najbliższych lat.
Wśród ważnych trendów znalazła się jakość i funkcjonalność.
To już 8. edycja Future Consumer Report i tym razem wyłania się z niej obraz świadomego konsumenta przyszłości – jakość odzieży wygra nad jej ilością, a dobre wspomnienia i pozytywne skojarzenia z produktem staną ponad chwilowymi trendami. Ten profil konsumenta otrzymał nazwę Time Keepers jako grupa wybierająca starannie zaprojektowane, funkcjonalne przedmioty, które przetrwają wiele lat.
Będą oni ważnym nośnikiem strategii dyskretnego luksusu,
która już dziś obserwowana jest w kolekcjach
międzynarodowych domów mody.
Instagram @discodaydream
Z kolei konsumenci typu Pionierzy wylansują nowy obraz mody,
która trafi do świata cyfrowego lub też będzie płynnie
przemieszczać się między obszarem online a fizycznym.
Tę grupę zdominują osoby zainteresowane najnowszymi
technologiami i rozwiązaniami, takimi jak Metaverse.
Wpływ mody na środowisko naturalne to kolejny z kluczowych aspektów mody najbliższych lat. Profil konsumentów typu Reductionists walczyć będzie z przesyceniem konsumpcji i nadprodukcją ubrań poprzez wspieranie mody cyrkularnej i działalności małych, lokalnych biznesów. Przesycenie oraz przebodźcowanie wszechobecnymi i niekończącymi się opcjami do wyboru zacznie coraz bardziej ciążyć konsumentom.
W cenie będzie więc wysoka jakość, która wyróżni
produkt na tle niedopracowanych ubrań i dodatków fast fashion.
Marki mogą również przebić się dzięki przemawiającej
do klientów narracji, oferującej wartość dodaną,
którą dany produkt wniesie w ich życie.
Każdy z opracowanych profili konsumenta najbliższej
przyszłości może stanowić ważną inspirację
i wskazówkę dla branży mody i urody.
Instagram @pernilleteisbaek