01
06
2017
Fresh Fashion Awards powered by NOIZZ #UEG #Diligent
fot. Filip Okopny
25 maja w Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie odbyła się
finałowa gala konkursu dla projektantów mody FRESH FASHION AWARDS
powered by NOIZZ. Zwycięzcą pierwszej edycji został duet Diligent.
Nagrodę publiczności zdobyła Macosa.
Gościem specjalnym FRESH FASHION AWARDS była marka UEG,
która po raz pierwszy zaprezentowała swoją najnowszą
kolekcję polskiej publiczności.
Jury w składzie Maja Sablewska, Robert Kupisz, Maffashion, Kasia Sokołowska, Ewelina Gralak, Michał Łojewski, Jan Kriwol, Lange&Lange oraz Marek Dorobisz wybrało podczas gali zwycięzcę pierwszej edycji Fresh Fashion Awards - została nią marka Diligent, która zaprezentowała swoją najnowszą kolekcję Black Chain, inspirowaną bogatą kulturą hip-hopu lat 80. i 90.
fot. Filip Okopny, kolekcja Black Chain od Diligent
Podczas gali finałowej swoje kolekcje zaprezentowało trzech
finalistów konkursu: Acephala, Diligent oraz Kiss the Frog.
„ ”
Finałowa trójka zaprezentowała kolekcje wyróżniające się bardzo
wysokim poziomem, myślę, że śmiało można powiedzieć,
że był to poziom międzynarodowy.
- Robert Kupisz, właściciel marki Qπш
fot. Filip Okopny, kolekcja Acephala
fot. Filip Okopny, kolekcja Kiss the Frog
Podczas gali ogłoszono również laureata Nagrody Publiczności. Największą liczbę głosów internautów zdobyła Macosa. Marka zgłosiła do konkursu swoją najnowszą kolekcję zatytułowaną ‘remedy, która dedykowana jest silnym i charyzmatycznym kobietom, które nie boją się wyzwań i lubią żyć według własnych zasad.
fot. Filip Okopny
Celem FRESH FASHION AWARDS jest wspieranie polskiej mody, wyróżniającej się świeżym i niestandardowym myśleniem. Zwycięzca konkursu - marka Diligent, jako nagrodę główną, otrzymała od organizatora udział w kampanii promocyjnej Powered by Noizz w portalach Noizz i Onet o wartości pół miliona złotych oraz profesjonalną kampanię wizerunkową autorstwa Jana Kriwola.
fot. Filip Okopny, kolekcja Black Chain od Diligent
fot. Filip Okopny, kolekcja Black Chain od Diligent
Zwieńczeniem eventu był pierwszy w Polsce pokaz UEG - polskiej marki modowej, stworzonej przez Michała Łojewskiego. UEG to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Ich ubrania można kupić m.in. w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych (w Los Angeles i Nowym Jorku), Hong Kongu, Korei Południowej i we Włoszech. Projekty UEG wyróżniają się minimalistycznym czarno-białym designem.
fot. Filip Okopny, kolekcja UEG
fot. Filip Okopny, kolekcja UEG
Podczas finałowej gali FRESH FASHION AWARDS marka UEG
zaprezentowała kolekcję na nadchodzący sezon jesień - zima 2017.
Kolekcja nosi tytuł WHO ARE YOU i jest efektem współpracy z wybitną fotografką Zuzą Krajewską. Na części ubrań prezentowane są zdjęcia z jej projektu IMAGO, zrobionego z wychowankami domu poprawczego w Studzieńcu. Zuza jest również autorem kampanii kolekcji. Na ubraniach pojawia się również tekst napisany przez Przemka Nowakowskiego, który zainspirował się wierszem Kto ty jesteś? Polak Mały. Dzięki temu powstał motyw Who are you?.
fot. Filip Okopny
„ ”
Ta kolekcja motywuje nas do szukania tożsamości oraz nieustannego
odpowiadania na pytanie jaki mamy stosunek do patriotyzmu,
do własnego kraju oraz jaką rolę odgrywają obecnie symbole narodowe.
- Michał Łojewski, projektant i właściciel UEG
fot. Filip Okopny, kolekcja UEG
Za stylizację pokazu odpowiadała Ewelina Gralak, a oprawę muzyczną zapewnił zespół Dick4Dick. Na wybiegu obok profesjonalnych modeli i modelek pojawiły się również osoby, które dopiero debiutowały w tej roli. Wśród nich pojawili się m.in. Anna Zaradny - artystka sztuk wizualnych i kompozytorka, Dawid Bienias, Natan Kryszk, Zosia Korosadowicz, Kirill Nekraso, którzy pojawili się w sesji zdjęciowej najnowszej kampanii UEG.
Wśród osób prezentujących najnowsze projekty UEG pojawiła się
również Coco Kate, która jest jedną z muz Vetements.
fot. Filip Okopny, kolekcja UEG
Diligent to marka modowa o estetyce streetwearowej, definiująca na swój sposób znaczenie sportowej elegancji. Za kreatywną strona marki stoi duet Szymon Mrózek i Marta Pospieszna. Bliskie ich kreacji są odważne zestawienia kolorystyczne, graficzność, indywidualizm i odwaga w stylizacji oraz łączeniu elementów, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się odmienne i kontrastowe.
Kolekcja Black Chain, którą marka zaprezentowała na gali FRESH FASHION
AWARDS, to obfitość zapożyczeń z bogatej kultury hip-hopu lat 80. i 90.
fot. Filip Okopny, kolekcja Black Chain od Diligent
Fascynacja sztuką graffiti w wykonaniu pioniera Cope2 w połączeniu z nowoczesnymi formami i kształtami rzeźb Arona Curry oraz współpracą z polskim artystą Norijakim. Kolekcja zawiera elementy przesytu, bogactwa tak w formie, jak i w kolorze. Kolekcja Black Chain jest definicją relacji i więzi społecznych, komunikuje jak ważną istotą bytu jest indywidualizm i afiliacja, czyli przynależność jednostki do grupy.