03
06
2015
French Touch: Moda, kultura i kuchnia francuska w Polsce
French Touch
23 września rozpocznie się dwutygodniowe święto kultury, zwyczajów i kuchni francuskiej w Polsce. Chętni do uczestnictwa w podróży po Francji już wkrótce będą mogli otrzymać specjalny paszport zawierający wyjątkowe oferty i niespodzianki.
#FrenchTouch
Historia zna liczne przykłady związków między Francją a Polską. Od królów, poprzez osoby Napoleona i Chopina, aż po bliskie relacje gospodarcze krajów. – Projekt French Touch powstał po to, by celebrować tysiącletnią przyjaźń pomiędzy naszymi krajami, a także by odkrywać uroki życia po francusku. –podkreśla ambasador Francji w Polsce, Pierre Buhler.
Dwutygodniowe święto Francji w Polsce odbędzie się pomiędzy 23 września a 10 października. Dzięki partnerom projektu będzie można rozkoszować się prawdziwą francuską bagietką oraz wyborem znakomitych serów, zasiąść przed telewizorem przy dobrym francuskim winie i zachwycić się francuskim kinem czy obejrzeć koncert jednej z największych francuskich gwiazd muzyki rozrywkowej.
French Touch
MOBILNY PASZPORT
Wszystkie atrakcje, zarówno ogólnopolskie, jak i lokalne, zebrane zostaną w specjalnie do tego przygotowanym paszporcie. Strona internetowa projektu French Touch wystartuje już w czerwcu i dostarczy informacji na temat Francji, relacji polsko-francuskich, a także będzie informować o szczegółach nadchodzących wydarzeń i akcji związanych z French Touch.
Elektroniczna wersja paszportu pojawi się we wrześniu i dostępna będzie na stronie www.frenchtouch2015.pl. Paszport wskaże na przykład, u których partnerów można skorzystać ze specjalnych ofert, gdzie posłuchać francuskiej muzyki, kupić dobre wino, czy nabyć strój w paryskim stylu.
PARTNERZY
Zapowiadają się więc niezwykłe dwa tygodnie, które zabiorą wszystkich Polaków w zmysłową podróż po Francji – po jej kulturze, zwyczajach i smakach. Zwieńczeniem projektu będzie wielka Gala w Teatrze Wielkim w Warszawie, czyli magiczny spektakl przedstawiający Francję w całej swojej różnorodności, łączący w sobie tak ważne dla kultury francuskiej elementy, jak muzyka, moda w najlepszym wydaniu, film, teatr i francuski styl życia.
W przedsięwzięcie French Touch zaangażowało się wiele francuskich marek i partnerów: Air France, Promod, Carrefour, Lafarge, EDF, Unibail- Rodamco, Renault, Michelin, Président, Sofitel Warsaw Victoria, Délifrance, Mazars, Nexans, Rica Lewis, Wyborowa Pernod Ricard i Złote Wyprzedaże, a także Instytut Francuski w Polsce, Francuska Izba Przemysłowo-Handlowa oraz Stowarzyszenie Francja-Polska.