02
10
2017
Dom mody Balenciaga prezentuje nowe logo
Balenciaga ss 2018
Demna Gvasalia odświeżył logo domu mody BALENCIAGA,
zapewniając mu nowoczesny design.
Inspiracji, podobnie jak w przypadku tworzonych dla marki kolekcji, dyrektor kreatywny szukał w życiu codziennym. Tym razem natchnęły go oznaczenia komunikacji publicznej, a w efekcie powstał logotyp o wyrazistej i czystej formie, ze znacznie pogrubionymi kształtami i zwężonymi przestrzeniami pomiędzy literami, w porównaniu do poprzedniego wzoru.
Podobny zabieg pozwalający na przeniesienie historycznego brandu do nowej epoki zastosował w tym roku Raf Simons dla Calvin Klein i Jonathan Saunders w Diane von Furstenberg. Nowe logo Balenciaga początkowo ujawniono na Instagramie, a kolejno zadebiutowało ono na kreacjach podczas pokazu na sezon ss 2018, który odbył się w minioną niedzielę.
Proces opracowywania nowego logo był zainspirowany klarownością oznaczeń komunikacji miejskiej. Rezultatem jest wizualnie skrócone logo,
które w prosty sposób dopełnia ponadczasowy luksus w wydaniu Balenciaga.
– Demna Gvasalia