06
06
2024
Always przełamuje bariery. Nadchodzi nowa era menstruacji w sporcie
fot. Always
Według badań przeprowadzonych przez markę Always
w 2023 roku, 61% sportsmenek doświadcza lęku
przed miesiączką wpływającego na ich wyniki sportowe.
Always stawia sobie nowy cel! Sprawić by menstruacja
była tematem, o którym mówi się otwarcie
w każdym sporcie, na każdym stadionie.
Jako oficjalny partner, zapewniający produkty menstruacyjne
podczas Igrzysk Olimpijskich 2024 w Paryżu, Always
rozpoczyna nową erę menstruacji, aby pomóc
przełamać bariery młodszym pokoleniom.
Podczas Igrzysk Olimpijskich w Paryżu, gdzie pierwsze złote medale zostały przyznane kobietom ponad 100 lat temu, Always wykorzystuje to przełomowe wydarzenie sportowe jako platformę do wzmacniania pozycji dziewcząt i kobiet, aby mogły osiągać najlepsze wyniki w sporcie. Always z dumą ogłasza start kampanii "To Nowy Okres", której celem jest wyeliminowanie lęku przed menstruacją w świecie sportu. Misją marki Always jest uczynienie menstruacji powszechnym tematem i uznaną częścią każdego sportu, która dotyczy milionów kobiet na całym świecie.
Miesiączka jest fundamentalnym aspektem życia każdej kobiety, w tym sportsmenek. Jednak świat sportu często pomija fizyczne i psychiczne wyzwania związane z menstruacją, co prowadzi do lęku przed miesiączką i poczucia niezrozumienia. Udając, że miesiączki nie istnieją, nieumyślnie przyczyniamy się do lęku przed nią wśród kobiet uprawiających sport.
fot. Always
Z ogólnoeuropejskich badań zleconych przez markę Always wynika, że:
- 61% sportsmenek doświadcza "lęku przed miesiączką", który zniechęca je do gry.
- 55% sportsmenek czuje się niezrozumianych w świecie sportu z powodu miesiączki.
- 71% sportsmenek twierdzi, że miesiączka pozostaje tematem tabu w branży sportowej.
- 4 na 5 (79%) badanych uważa, że potrzebujemy więcej rozmów na temat miesiączki, aby pomóc przełamać bariery dla młodszych pokoleń.
Dlatego Always rozpoczyna nową erę, w której lęk przed miesiączką jest uznawany, a ochrona jest lepiej dostosowana do potrzeb sportsmenek, zapewniając im możliwość osiągania najwyższych wyników. Always dzieli się prawdziwymi doświadczeniami olimpijek, a także opracowuje materiały edukacyjne dla nauczycieli wychowania fizycznego i trenerów, aby tworzyć bardziej pozytywne środowisko i otwarty dialog z młodymi sportsmenkami.
"Jesteśmy dumni, że możemy wykorzystać przełomowe
wydarzenie sportowe, aby zwrócić uwagę na rzeczywiste
odczucia sportsmenek dotyczące menstruacji.
Badania wykazały, że 61% kobiet doświadcza lęku przed
miesiączką, dlatego chcemy dzielić się prawdziwymi historiami
olimpijek i pomagać młodszym pokoleniom poczuć się
pewniej podczas uprawiania sportu i nie tylko"
- mówi Mariola Mirek,
Dyrektor ds. Komunikacji w P&G.
fot. Always
"Otwarta rozmowa na temat menstruacji jest niezbędna, aby
przełamać tabu i wesprzeć młode sportsmenki w realizowaniu
ich marzeń. Dzięki inicjatywie Always mogę dzielić się
własnymi doświadczeniami i pokazać, że miesiączka nie musi
być barierą w drodze do sukcesu. Wierzę, że razem możemy
stworzyć bardziej wspierające środowisko dla każdej
dziewczyny uprawiającej sport"
– mówi Natalia Kaczmarek,
mistrzyni olimpijska, biegaczka, ambasadorka marki Always.
Od ponad 35 lat Always wzmacnia pozycję milionów dziewcząt i kobiet na całym świecie poprzez edukację w zakresie dojrzewania i pewności siebie, dostarczanie produktów potrzebującym oraz zwalczanie barier społecznych dzięki programom takim jak Always #LikeAGirl i #KeepHerPlaying.
Teraz, jako światowy partner Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich
Paryż 2024, Always wprowadza nową erę - taką, która zachęca
do otwartych rozmów na temat menstruacji, edukuje sieć
wsparcia wokół młodych dziewcząt i zapewnia im dostęp
do produktów menstruacyjnych, których potrzebują.
fot. Always
fot. Always
fot. Always