05
07
2016
10 rzeczy, które musisz wiedzieć o pierwszej edycji MBFWW
Śniadanie prasowe MBFWW, Stacja Mercedes, fot. Filip Okopny
27 czerwca w Stacji Mercedes na warszawskim Powiślu odbyło się śniadanie prasowe z udziałem nowego prezesa Mercedes-Benz Polska – Marca Boderke, Ewy Łabno-Fałęckiej – dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej i relacji zewnętrznych Mercedes-Benz Polska, Artura Konarskiego – dyrektora ds. produktu i marketingu samochodów osobowych firmy, a także Ani Terej - dyrektor Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw.
Co trzeba wiedzieć o zbliżającym się tygodniu mody?
21 lat Mercedes-Benz w modzie. Moda jest ważnym elementem strategii marki od 21 lat, kiedy po raz pierwszy została sponsorem tytularnym tygodnia mody w Sydney. Od tamtej pory Mercedes jest obecny w ponad 50 wydarzeniach modowych w 40 krajach. Od tego roku regularnie zacznie pojawiać się także w Polsce za sprawą pierwszej edycji Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw - w skrócie MBFWW.
Czwarty tydzień października. Impreza, a właściwie seria pokazów i towarzyszących im eventów, odbędzie się w dniach 18-22 października. Termin został oficjalnie potwierdzony przez Anię Terej, dyrektor MBFWW. Projektanci zaprezentują kolekcje przygotowane na sezon Spring - Summer 2017.
Dom Słowa Polskiego przy ul. Miedzianej. Centrum Mercedes-Benz Fashion Week Warsaw utworzone zostanie w porozumieniu z Griffin Real Estate, renomowanym, najwiekszym inwestorem na rynku nieruchomosci w Polsce, w należących do niego dawnych zakładach drukarskich Dom Słowa Polskiego przy ul. Miedzianej w Warszawie. Specjalnie przygotowane na wydarzenie hale drukarskie nabiorą zupełnie nowego charakteru. Dla gości i uczestników oznacza to jednocześnie komfortową lokalizację blisko centrum miasta.
Śniadanie prasowe MBFWW, Stacja Mercedes, fot. Filip Okopny
UEG, Local Heroes & MISBHV. To marki, które przyjęły indywidualne zaproszenie organizatorów. Brandy te, stworzone kilka lat temu praktycznie od zera odniosły tak ogromny sukces zarówno w kraju, jak i za granicą, sprzedając swoje produkty w wielu miejscach na świecie.
Wspólny kalendarz, indywidualne imprezy. Pokazy odbędą się w dowolnie wybranych lokalizacjach w Warszawie lub w Centrum MBFWW. Marka czy projektanci mogą skorzystać z pełnej opcji produkcyjnej MBFWW i zrobić pokaz, wybierając główny wybieg wydarzenia z pełną obsługą, w tym produkcją, choreografią, obsługą backstage, jak i zrealizować pokaz poza główną lokalizacją.
Mercedes-Benz Fashion Newsroom. Niezależnie od wybranej opcji każdy z uczestników otrzymuje wsparcie od MBFWW – obecność w głównym kalendarzu imprezy, zaproszenie gości międzynarodowych, buyerów, przedstawicieli zagranicznej prasy, profil z relacją foto & video na platformie online MBFWW.pl oraz obecność w międzynarodowym biurze prasowym Mercedes-Benz Fashion Newsroom, gdzie prezentowane są marki uczestniczące we wszystkich imprezach z udziałem Mercedes-Benz.
Wsparcie marek Badura & Kryolan. W MBFWW postanowiły zaangażować się Badura - marka obuwnicza, a także Kryolan - poducent kosmetyków do makijażu. Ich patronat nad pokazami to spore, organizacyjne ułatwienie dla projektantów.
Śniadanie prasowe MBFWW, Stacja Mercedes, fot. Filip Okopny
Wernisaż Francesco Carrozzini. Tydzień mody otworzy wernisaż włoskiego fotografa na stałe mieszkającego w Stanach Zjednoczonych – Francesco Carrozziniego – przedstawiający słynne portrety ikon mody i popkultury. W roli kuratora wydarzenia wystąpi Filip Niedenthal.
Fashion Film & Advertising Festival. Pokazom towarzyszyć będzie wiele imprez i wykładów oraz między innymi planowany jako impreza cykliczna Fashion Film & Advertising Festival, pod kierownictwem Judyty Fibiger – przegląd najciekawszych filmów dokumentalnych i fabularnych o modzie oraz inspirowanych modą oraz przegląd najlepszych modowych kampanii reklamowych. Na otwarcie zapowiedziany został obraz The First Monday in May, autorstwa Andrew Rossiego, o kulisach kultowej gali magazynu VOGUE w Metropolitan Museum w Nowym Jorku.
Guest List. Organizatorzy MBFWW kładą nacisk na międzynarodową listę gości. Najlepsi kupcy, redaktorzy i streetstyle'owi fotografowie pojawią się w Warszawie, by wreszcie mieć okazję przyjrzeć się z bliska polskiej modzie. Swój udział już teraz potwierdził Yvan Rodic, znany jako Face Hunter fotograf mody ulicznej, autor poświęconego jej bloga oraz albumów.
Zgłoszenia uczestników będą możliwe do 18 lipca 2016 roku, pod koniec sierpnia zostanie podana pełna lista uczestników.