27
05
2022
Perfumy Courrèges: Wielki powrót do świata zapachów
fot. Courrèges
Jego awangardowa estetyka burzyła dotychczasowe
granice stylu, wnosząc do świata haute couture
powiew dynamizmu i dowcipu.
André Courrèges.
Założyciel słynnej marki zrewolucjonizował świat mody
i designu w latach 60., obierając nowy kierunek: księżyc.
Inżynier z wykształcenia, zaprezentował kolekcję złożoną z minisukienek i nowatorskich kostiumów z długim żakietem w odcieniach księżycowej bieli. Charakterystyczna prosta sylwetka, której przełomowego charakteru nadawały produkowane zgodnie z najnowszymi technologiami materiały (przylegające do ciała niczym druga skóra dzianiny oraz błyszczące, transparentne winyle) zadecydowała o sukcesie rewolucji a'la Courrèges we Francji i za granicą.
André Courrèges
Od tego momentu ruch, czystość, kolor i światło stały się
wyznacznikiem stylu Courrèges, który z bezgranicznym
optymizmem, robił furorę wszędzie tam, gdzie się pojawiał.
Dzisiaj to wszystko powraca w premierowej
kolekcji zapachów Courrèges.
Sercem nowego projektu jest woda perfumowana o sugestywnej nazwie Slogan, która kontynuuje olfaktorczną historię domu mody. Opowieść ta miała swój wielki prolog w 1971 roku za sprawą pierwszych perfum – Empreinte, które szybko stały się legendą. Kolejna kompozycja powstała pod szyldem Courrèges w 2015 roku: La fille de l'air zachwyciły wówczas niezwykłą, zwiewną mieszanką w hołdzie kwiatom pomarańczy.
Nicolas Di Felice
Rok 2020 wyznaczył start nowej epoki w progach Courrèges, kiedy to Nicolas Di Felice został mianowany dyrektorem artystycznym. Projektant, zafascynowany dziedziną perfum, zainicjował nowatorski koncept zgodny z jego postrzeganiem mody jako kompletnego, wszechobejmującego świata i wskrzesił tradycję couturiera-perfumiarza.
„ ”
Zawsze marzyłem o Courreges, o jego kompletnym wszechświecie.
To Maison, z którym mogę się w pełni identyfikować.
Z całą jego prostotą, czystością i oczywiście optymizmem. Jestem
zaszczycony, że mogę kontynuować pielęgnowanie tych wartości
z taką samą pasją i entuzjazmem jak jej założyciel.
– Nicolas Di Felice
fot. Courrèges
Couture i uniwersalne piękno.
Wizja Nicolasa Di Felice wskrzesza kultowe projekty
marki w kolekcji Les Rèeditions, koncentrując się na
logotypie, który ma być niczym symbol optymizmu,
aby szerzyć ducha Maison Courrèges.
Na wybieg wróciły więc kultowe winylowe kurtki, a kolor ponownie stał się rekwizytem emocji Maison Courrège. Tutaj swoje źródło inspiracji ma również nowa kolekcja wód perfumowanych dla kobiet i mężczyzn: kreacja łącząca fizyczne wibracje i uzależnienie olfaktoryczne, zapach rytmu bicia serc.
fot. Courrèges
Romantyczna, ale i radykalna estetyka emocji.
Kolekcję zapachów w kolorach winylowych kurtek otwiera Slogan, który uosabia energię swobodnych i wolnych ciał, które łączą się ze sobą w zgodnym rytmie. Aby uczcić odrodzenie perfum Courrèges, obok pojawiają się dwie nowe wody perfumowane Seconde Peau i C, a także kultowe La Fille de L'air i L’Empreinte, czyli zaktualizowane wersje historycznych zapachów domu mody.
„ ”
Chciałem uczcić życie, witalność. Ujawnić tę niewidzialną
i intymną przestrzeń, w której ciała, które się spotykają
i rozpoznają, stają się po prostu rytmem bijących zgodnie serc...
– Nicolas Di Felice
fot. Courrèges
Kultowy flakon, zaprojektowany przez André Courrèges w 1970 roku, został zreinterpretowany przez Nicolasa Di Felice. Jego design ewoluował: teraz jest nieprzezroczysty, błyszczący i gładki, a w centralnej części znajduje się graficzna sygnatura domu mody, legendarne logo AC.
Nicolas Di Felice wybrał na bazowy akord wszystkich
kompozycji odurzający ambroksan, znany ze
swoich uzależniających właściwości i aromatu
przypominającego zapach naszej skóry.
Ta sygnaturowa nuta dodaje formułom
wyrazu i trwałości.
fot. Courrèges
W centrum kolekcji stoi Slogan, którego
biel jest czysta i nieskazitelna.
Zapach został stworzony we współpracy z mistrzynią
sztuki perfumeryjnej Annick Menardo. Charakteryzuje go
zaskakujący kontrast: otwiera się zwiewną nutą świeżych
jagód jałowca, którą wzmacniają nuty piżma i ambroksanu.
fot. Courrèges
Drzewno-skórzany Seconde Peau otula
ciało i daje niebywały komfort noszenia.
Akord boyfriend z drewna sosnowego i liści herbaty
łączy się z charakterystyczną świeżością żywicy.
fot. Courrèges
La Fille de L’air symbolizuje powiew
świeżości i smugę światła Courrèges.
Kwiatowo-owocowa formuła, w swojej oryginalnej,
niezmienionej kompozycji sprzed lat, rozświetla
skórę piżmem i kwiatem pomarańczy.
fot. Courrèges
L’Empreinte jest nową wersją dziedzictwa
zapachowego Courrèges, historycznego Empreinte.
Intryguje nowoczesną, szyprową strukturą z akordami
bergamotki & paczuli z gourmandowymi
i bursztynowymi akcentami.
fot. Courrèges
C stanowi nawiązanie do inicjału domu mody
i części logo, jego czystych, prostych kształtów.
Kwiatowo-drzewna kompozycja rozpieszcza aurą
świeżego prania, którą rozświetla kwiatowy jaśmin.
fot. Courrèges
Wszystkie flakony z kolekcji zostały stworzone
i wyprodukowane we Francji, z poszanowaniem
filozofii zaangażowanego designu.
Wykonano je w 90% ze szkła pochodzącego z recyklingu i w pełni nadają się do ponownego przetworzenia. Całość wieńczy lakierowany korek z drewna bukowego Jura oraz odkręcany atomizer, który ułatwia recykling. Zapachy z linii dostępne są w dwóch pojemnościach: 100 ml i 30 ml.
fot. Courrèges
Zapach stanowi integralną część całego świata Courrèges,
dlatego marka kreuje pełne doświadczenie olfaktoryczne.
Kolekcja świec do perfumowania wnętrz reprezentuje
każdą z pięciu kompozycji perfum.
fot. Courrèges
Do pracy nad kampanią, Nicolas Di Felice zaprosił
dwie niezwykłe, inspirujące go artystki.
I tak, historię sloganu opowiedziały we własnym
stylu Tess Lochanski, która nakręciła spot,
oraz Carlijn Jacobs stojąca za obiektywem sesji.
Na skąpanych w obłokach zdjęciach zostały zawieszone
obejmujące się pary, które otacza biała flaga,
symbol niekończącego się ruchu.
Z kolei film opowiada o spotkaniu dwojga ludzi.
W tłumie odkrywają się oni na nowo otulającym
dotykiem białej flagi. Biel, tak charakterystyczna dla
marki, jest rozproszona, świetlista, nieskończona
i nadaje rytm poruszającym się ciałom.
fot. Courrèges
Zapachowa kolekcja Courrèges dostępna jest
wyłącznie w butikach Moliera2 w Warszawie
i Sopocie oraz na Moliera2.com
Eau de parfum 30 ml – 305 zł
Eau de parfum 100 ml – 540 zł
Perfumowana świeca – 260 zł