02
08
2023
Kosmetyczka w stylu quiet luxury: Minimalistyczna beauty baza
Instagram @simply.glowe
Quiet luxury ma zadatki do tego, by stać się
najpopularniejszym trendem roku.
Stylistyka dyskretnego luksusu od kilku miesięcy podbija
internet, a nieoficjalne ambasadorki estetyki, na czele
z Sofią Richie i Jennifer Lawrcene udowadniają, że moda
bazująca na subtelności nie musi być nudna.
Stonowana, ale dopracowana estetyka quiet luxury wkracza
do świata beauty. Co to dokładnie oznacza i jakich produktów
nie może zabraknąć w kosmetyczne inspirowanej trendem?
Czym jest quiet luxury?
Quiet luxury, znany również jako dyskretny luksus, to nowa odsłona minimalizmu. Bazuje, jak sama nazwa wskazuje, na produktach luksusowych, ale nie emanujących bogactwem. Zamiast krzykliwych, przesiąkniętych logotypami fasonów, wybiera ponadczasowość i subtelność. W modzie bazuje na wyrafinowanym krawiectwie, strukturalnych krojach i materiałach najlepszej jakości.
Styl uosabiany przez Jackie Kennedy, Carolyn Bessette-Kennedy
i Jeanne Moreau, dziś uwielbiają takie gwiazdy jak Sofia Richie,
Siostry Mary-Kate i Ashley Olsen i Phoebe Philo.
Instagram @josefinehj
Kosmetyczka quiet luxury
Chociaż sam trend nie jest nowym zjawiskiem, za sprawą
zoomersów i modnych na TikToku estetyk, od branżowej
ciekawostki przeszedł do statusu internetowego
fenomenu z ponad 60 milionami wyświetleń.
Nie dziwi więc, że dyskretny luksus z mody szybko przeszedł do całego świata wellness. Przejawy estetyki unowocześnionego minimalizmu widoczne są już w designie, sporcie, a także pielęgnacji i makijażu. Dekadenckie kremy, modne kolory włosów i kosmetyki, których używają it-girls stojące za popularyzacją trendu, to łatwy i szybki sposób na dodanie odrobiny subtelnej elegancji do codziennego życia.
Instagram @glossier
Wielozadaniowe serum do twarzy
Pomimo swoich modowych korzeni, cichy luksus to nie tylko cena.
To podejście, które przedkłada ponadczasowość nad trendami.
Myśl o pielęgnacji w stylu clean girl, czyli takiej, która bazuje
na jakości, a nie ilości. Być może żadna marka beauty
nie uosabia tej koncepcji tak jak Glossier.
Minimalistyczna, elegancka i po prostu cool marka proponuje
lekkie formuły, które zamiast zakrywać, mają podkreślać naturalne
piękno. Sofia Richie w swojej codziennej pielęgnacji zaczyna od
serum Glossier Futuredew Oil Serum Hybrid, nawilżającego
i rozświetlającego serum do twarzy.
Instagram @mimixn
Tint do twarzy
W kosmetyczce it-girls nie znajdziesz ciężkich, kryjących podkładów.
Zarówno one, jak i pracujący z nimi makijażyści, stawiają
na lekkie tinty do twarzy, które wyrównają
koloryt skóry i zadbają o jej stan.
Takim produktem jest Veil Hydrating Skin Tint od Hourglass.
Marka od lat celebruje naturalny, ponadczasowy look w stylu
quiet luxury. Słynie z innowacyjnych rozwiązań i luksusowych
kosmetyków, które są łatwe w aplikacji i w naturalny
sposób poprawiają wygląd cery.
Instagram @paulanata
Produkty w kremie
Wielozadaniowe, łatwe w aplikacji kosmetyki to podstawa w kosmetyczce
w stylu cichego luksusu. Taką funkcję pełnić może róż w kremie,
który posłuży także jako balsam do ust i cień do powiek.
Produkty w formie sztyftu w pięknych, neutralnych opakowaniach to
tylko część oferty matki Westman Atelier. Ich kosmetyki idealnie
pasują do garderoby pełnej The Row i Khaite, a co najważniejsze,
formuły tych produktów ucieleśniają jakość premium
wpisaną w estetykę quiet luxury.
Instagram @clairerose
Żel do brwi
"Zadbane brwi są kluczem do luksusowego makijażu.
Nie muszą być idealnie symetryczne ani mieć określonego kształtu,
ale muszą być zadbane" - powiedziała portalowi
Cosmopolitan.com wizażystka Suzie Gee.
Żeby nadać im naturalny wygląd, wystarczy wyczesać brwi
suchym grzebyczkiem, a następnie nałożyć żel,
który utrzyma ich kształt przez cały dzień.
Instagram @wefelicia