11
09
2017
GUCCI Bloom: Wywiad z dyrektorem kreatywnym Alessandro Michele
Alessandro Michele, event GUCCI Bloom, NYC, maj 2017
Odważnie zestawiając i łącząc kolory, ornamenty i wzory, które określają kreatywne kanony wzornictwa Alessandro Michele, dyrektora kreatywnego GUCCI, ubiera on kobiety tak, że rozwijają się w wyjątkowy, naturalny i ekspresyjny sposób: rozkwitają. Pierwszy zapach marki opracowany w całości według twórczej wizji Alessandro, ukazuje nowoczesną filozofię, która wyznacza wizję GUCCI.
GUCCI Bloom celebruje autentyczność, energię i różnorodność kobiet, dla których kreator tworzy, i składa hołd tym wszystkim, którzy identyfikują się z tą wizją.
Michele, jako architekt każdego elementu zapachu, zawarł ideę bujności, pełni życia i wigoru we wszystkich nutach kompozycji oraz w marzycielskiej kampanii reklamowej. Wystąpiły w niej jego przyjaciółki i muzy: Dakota Johnson, Hari Nef oraz Petra Collins. Ich talent rezonuje z nową wizją marki GUCCI, a różnorodne, indywidualne piękno uchwycił w obiektywie Glen Luchford.
Zapach skomponowany przez Alberto Morillas pod kierownictwem
Alessandro Michele, stworzono z myślą o tym, by rozwijał się tak,
jak sugeruje jego nazwa: subtelnie rozkwitał.
Alessandro Michele oraz Dakota Johnson, Hari Nef i Petra Collins: event GUCCI Bloom, NYC, maj 2017
Z myślą o kim skomponował Pan Bloom?
Chciałem stworzyć zapach, który przemawia intymnym językiem do różnych kobiet. Bloom nie jest przeznaczony dla jednego typu kobiety, lecz do wielu, dlatego reprezentują go trzy zupełnie różne osoby - młode, pełne energii przedstawicielki nowego pokolenia. Kobiecy świat jest zróżnicowany: jest pełen kobiet, które myślą inaczej i żyją inaczej. Powinny one mieć własną przestrzeń, niekoniecznie powiązaną ze światem męskim. Bloom jest przeznaczony dla kobiet, które dbają o swoje samopoczucie, są indywidualistkami i myślą niezależnie.
Jaki zapach pragnął Pan stworzyć?
Głęboką woń białych kwiatów - wyrazisty zapach, który przenosi nas do bezkresnego ogrodu kipiącego kwieciem i bujną zielenią. Ogrodu tak pięknego jak kobiety: barwnego, nieokiełznanego, niebanalnego. Ogrodu, w którym odnajdziemy pełnię. Gucci Bloom pachnie takim ogrodem, aby przenieść nas w miejsce wręcz nierzeczywiste.
Czym inspirował się Pan przy projektowaniu flakonu?
Flakon wygląda kobieco nie po to, by kusić mężczyzn, lecz przemawiać do kobiet sięgających po Bloom. Ma styl retro, subtelny kolor, smukłą sylwetkę z nieprzezroczystego szkła. Pokryty lakierem wygląda jak porcelana - materiał szczególnie przeze mnie lubiany.
GUCCI Bloom
„ ”
Zależało mi na zapachu zielonym, odważnym, który przeniesie nas do bezkresnego ogrodu wypełnionego mnóstwem kwiatów i roślin - kompozycji jak bukiet obfitości.
Ten ogród jest tak piękny jak kobiety: wielobarwny, dziki, różnorodny. Gucci Bloom pachnie jak ten ogród, aby umożliwiać podróż do miejsca,
które nie istnieje.
- Alessandro Michele
Jaką ma Pan wizję kampanii?
Kampania bazuje na idei wyrafinowania. Pokazuje, że dzięki zapachowi możemy się przenieść do miejsca, które nie istnieje, które zrodziło się w naszej wyobraźni. Odwołuje się do surrealistycznego uczucia otulenia aurą ogrodu. Ów piękny, okazały ogród towarzyszy nam na każdym kroku, nawet w sercu miasta. Miasto stanowi dla mnie uosobienie eleganckiej, dystyngowanej kobiety rozmyślającej o przeszłości i przyszłości.
GUCCI Bloom
Jaki jest główny wątek kampanii?
To odrealniona opowieść o emocjach i życiu trzech kobiet, które mieszkają w mieście, lecz dzięki sile wyobraźni potrafią się przenieść do wyimaginowanego ukwieconego raju. Woń perfum sprawia, że spacer pośród miejskich murów zamienia się w przechadzkę po angielskim ogrodzie. Widz staje się świadkiem momentu niezwykłej bliskości między tymi trzema niezależnymi kobietami.
GUCCI Bloom dostępny jest w cenach 519 zł / 100 ml,
395 zł / 50 ml oraz 285 zł / 30 ml.
GUCCI Bloom