26
12
2017
Calvin Klein OBSESSED: Historia kultowej kampanii z Kate Moss
Calvin Klein OBSESSED
„ ”
Pewnie mogło się wydawać, że mieliśmy obsesję na punkcie OBSESSION. Jeśli chcielibyśmy wymienić jeden wizualny element, który naszym zdaniem streszcza markę Calvin Klein, to byłaby to kampania reklamowa Maria Sorrentiego z Kate Moss. Właśnie ten obraz mieliśmy przed oczami przez wiele lat i stanowił on dla nas punkt odniesienia.
- Raf Simons, główny dyrektor kreatywny
CALVIN KLEIN
Jedną z pierwszych rzeczy, jakie zrobiliśmy, było przejrzenie archiwów OBSESSION. Odkryliśmy w nich mnóstwo nieznanych dotąd zdjęć. Dzięki nim lepiej zrozumieliśmy autentyczną miłosną historię ukazaną w kampanii reklamowej Kate i Maria. Jest to opowieść o legendarnym i inspirującym wydarzeniu w historii fotografii modowej oraz o głębokim osobistym uczuciu, jakie połączyło dwoje ludzi.
- Pieter Mulier, dyrektor kreatywny
CALVIN KLEIN
Pasjonowałem się fotografią i byłem zakochany w Kate... Uwielbiałem ją fotografować. Była dla mnie najbliższą osobą. Fotografowałem ją nieustannie. Czasem ją to irytowało, a czasem pozowała mi z przyjemnością. Świetnie się przy tym bawiliśmy. Byliśmy młodzi. Już nigdy potem nie miałem takiej obsesji na punkcie fotografowania żadnej innej osoby.
- Mario Sorrenti, fotograf, twórca kampanii reklamowych
OBSESSED i OBSESSION
Calvin Klein OBSESSED
Pamiętam twój dotyk, twoją skórę, twój zapach...
Jako nowa odsłona kultowych perfum, OBSESSED przywołuje wspomnienia za sprawą zapachu. Połączenie pożądania, męskości i kobiecości, przeszłości i teraźniejszości - nowe zapachy wtórują oryginalnej wersji OBSESSION, lecz zarówno męski, jak i damski mają odmienione kompozycje.
Calvin Klein OBSESSED
Istotą OBSESSED jest wspomnienie dawnej miłości, przywołane przez czyjś zapach na skórze. Nuty typowe dla obu płci nakładają się i jednoczą. W kompozycji dla kobiet wykorzystano tradycyjnie męskie nuty fougère - zwłaszcza białą lawendę, natomiast w męskiej pojawia się zniewalająca czarna wanilia.
Elementy te połączono ze składnikami tradycyjnie kojarzonymi z obiema płciami: piżmo dodaje zmysłowego ciepła damskiej wersji zapachu, zaś ambra i nuty drzewne wzmacniają siłę zapachu męskiego. Właśnie owo napięcie, wzajemne przyciąganie się i odpychanie sprawia, że chcemy nieustannie do nich powracać.
Równolegle do olfaktorycznej opowieści OBSESSED rozgrywa się historia wizualna. W roku 1993 Obsession zyskało status kultowego zapachu, kiedy twarzą perfum została Kate Moss, sportretowana przez swojego ówczesnego chłopaka - Maria Sorrentiego. Przełomowe, prowokujące zdjęcia ilustrowały autentyczną historię miłosną. Ukazywały nie tylko rozkwitające uczucie, lecz także obsesję fotografa na punkcie modelki.
OBSESSED, w związku z nadchodzącą 25. rocznicą legendarnej kampanii reklamowej, wykorzystuje nigdy dotąd nie publikowane zdjęcia oraz motywy biograficzne, by po raz kolejny przywołać wspomnienie dawnej miłości i zaprezentować je we współczesnych ujęciach.
To pierwszy zapach stworzony i promowany przez markę CALVIN KLEIN po objęciu przez Rafa Simonsa stanowiska głównego dyrektora kreatywnego. Można go postrzegać jako celebrowanie przeszłych, obecnych i przyszłych kompozycji marki. Opowiada o tym, jak we wspomnieniach splatają się obrazy i wrażenia zmysłowe. Znajduje upodobanie w przepychu. Wrażenie to osiągnięto w wyrafinowany, harmonijny i nowoczesny sposób.
Równolegle do olfaktorycznej opowieści OBSESSED rozgrywa się jej historia wizualna.
W roku 1993 OBSESSION zyskało status kultowego zapachu, kiedy jego twarzą została 18-letnia Kate Moss. Fotografował ją jej ówczesny chłopak, 20-letni Mario Sorrenti. On dał się poznać jako wybitnie uzdolniony fotograf, natomiast ona nie była już wtedy zwykłą modelką, lecz prawdziwą gwiazdą. Kiedy dyrektor artystyczny Fabien Baron pokazał Calvinowi Kleinowi prywatne zdjęcia Moss zrobione przez Sorrentiego w czasie wakacji, Klein wysłał zakochanych na Wyspy Dziewicze, na sesję tylko we dwoje.
Poprosił, żeby odtworzyli klimat intymności i swobody, które stały się cechą rozpoznawczą kampanii OBSESSION. Parze nie towarzyszyła ekipa fotograficzna, fryzjerzy, makijażyści ani dyrektorzy artystyczni.
Przełomowe, prowokujące zdjęcia ilustrowały autentyczną historię miłosną. Ukazywały nie tylko rozkwitającą pierwszą miłość, ale odzwierciedlały również obsesję fotografa na punkcie modelki i medium, na którym ją uwieczniał.
W związku z celebrowaną w tym roku 25. rocznicą legendarnej kampanii reklamowej OBSESSED wykorzystuje nigdy dotąd niepublikowane zdjęcia z tamtych czasów oraz motywy biograficzne, aby eksplorować i wyrażać idę wspomnień, dawnej miłości i współczesnej fotografii. Mario Sorrenti wraca do przeszłości i opowiada swoją historię jeszcze raz, za pomocą galerii złożonej z ponad 250 dotąd niepublikowanych dotąd zdjęć.
Towarzyszą im zapiski z jego pamiętnika oraz filmy, w których Sorrenti pełni również rolę narratora komentującego wspomnienia.
Odsłaniając jeszcze głębsze pokłady ciepła, intymności i rozmarzenia, kampania OBSESSED opowiada prawdziwą historię miłości, która rozgrywała się za kulisami przełomowej sesji fotograficznej dla kultowego zapachu. Czyste biało-czarne obrazy, ich prostota, zdolność do przywołania wspomnienia zapachu, łączą przeszłość z teraźniejszością.
OBSESSED to pierwszy zapach stworzony przez markę po objęciu przez Rafa Simonsa stanowiska głównego dyrektora kreatywnego. Stanowi ukłon w kierunku OBSESSION - zapachu wykreowanego przez samego Calvina Kleina i wprowadzonego na rynek w roku 1985. Flakony i opakowania ilustrują pragnienie powrotu do zmysłowego serca marki, do minimalizmu i kultowych zapachów, którymi zasłynęła, a jednocześnie zwiastują gotowość do podejmowania nowych wyzwań.
Calvin Klein OBSESSED
OBSESSED For Women
orientalno-aromatyczno-zielony
Nuty głowy: owoce cytrusowe, esencja neroli, elemi
Nuty serca: liść fiołka, biała lawenda, szałwia
Nuty głębi: piżmo, helvetolide (nowoczesna nuta piżmowa o owocowym zabarwieniu), ambrette, muscenone (intensywne piżmo)
Męską strukturę fougère skontrastowano z kobiecym ciepłem. Oś kompozycji stanowi biała lawenda otulona i zmysłowo złagodzona kremowym piżmem. Napięcie między aromatycznymi nutami głowy i subtelnie kremowymi nutami głębi podkreśla kontrast między męskością i kobiecością.
Kreatorka: Annick Menardo
Mistrzyni perfumiarstwa: Honorine Blanc
OBSESSED For Women dostępny jest w trzech pojemnościach: 30 ml / 215 zł, 50 ml / 305 zł, 100 ml / 389 zł.
OBSESSED For Men
orientalno-drzewno-ambrowy
Nuty głowy: sweetie (krzyżówka grejpfruta i pomarańczy)
pieprz syczuański, czarny kardamon
Nuty serca: igły cedru, labdanum, jasna skóra
Nuty głębi: paczula, czarna wanilia, ambroks
Przykuwająca uwagę nuta czarnej wanilii w sercu kompozycji splata się w wyszukany sposób z ciemnymi, wielowymiarowymi tonami drewna, podkreślając kontrast między kobiecą melodyjnością i męską siłą. Ambroks przenika wszystko i nadaje kompozycji wytworny nowoczesny charakter.
Kreatorzy: Ilias Ermenidis & Christophe Raynaud
OBSESSED For Men dostępny jest w trzech pojemnościach: 30 ml / 175 ml, 75 ml / 259 zł, 125 ml / 345 zł.