30
01
2024
Młode polskie marki, które warto obserwować w 2024
Instagram @agnieszka_jelonek
Od innowacyjnych materiałów pochodzenia roślinnego,
ręcznie dzierganych, długowiecznych swetrów i kamizelek,
aż po wyroby ze złota i srebra na nowo definiujących dziewczęcość.
Rynek polskiej mody sukcesywnie się powiększa, z roku na rok
proponując nam coraz więcej etycznych i nietuzinkowych
projektów, które wyróżniają się doskonałą jakością.
Podpowiadamy, jakie młode firmy warto śledzić w nowym roku,
a przy okazji, które nowości z ich ofert podbiły nasze modowe serca.
Instagram @kai_kotto_
Polskie marki modowe: Kai Kotto
Nie każda młoda marka doczeka się swojego viralowego momentu, o którym rozpisze się świat. Kai Kotto swój zaliczyła dwa lata po starcie, kiedy Harry Styles zaparzał herbatę dla brytyjskiego “Stand up to cancer” w ręcznie dzierganej kamizelce z kontrastowymi kwiatami. Wkrótce w kolekcji artysty pojawiły się kolejne projekty marki, a dzianinowe swetry, jakby wyjęte z szafy babci lub dziadka, z dnia na dzień stały się obiektem pożądania, nie tylko dla zagorzałych fanek i fanów Styles’a.
Za Kai Kotto od 2019 roku stoi Paula Kozłowska. Jak sama przyznaje, początkowo nazwa była zupełnie przypadkowa, ale ponownie trafiła na nią badając losy swoich przodkiń, dzięki czemu może jeszcze bardziej się z nią utożsamiać. Inspiracje czerpie ze starych skandynawskich i brytyjskich magazynów krawieckich, współczesnych zagranicznych artystów, dla których formą wyrazu jest dzianina, ale również kultury popularnej.
Efektem są bajkowe swetry, kamizelki i sukienki ozdobione
detalami przywodzącymi na myśl dziecięce malunki, martwą naturę
z obrazów Cézanne’a bądź najpiękniejsze ubrania vintage,
w których zimowe miesiące spędzają Skandynawki.
Instagram @innaslodycz
Polskie marki modowe: Inna Słodycz
Historia marki rozpoczęła się w 2020 roku z, jak mówi Mira Sałyga, potrzeby wyrażania swojej kreatywności. Artystycznym ujściem była dla założycielki brandu początkowo fotografia, jednak szukała ostatecznie formy, która pozwoli jej wyrazić swoją wrażliwość. Tak powstała biżuteryjna marka, w której delikatność i dziewczęcość łączy się z elegancją. Inna Słodycz oferuje zarówno subtelne, delikatne wzory, jak i bardziej masywne i wyraziste projekty.
Marka udowadnia, że w biżuterii każdy detal również może
opowiadać historię, wychodząc poza ramy słownikowej ozdoby,
a stając się wyrazem osobowości.
Inna Słodycz wciąż się rozwija, a pod koniec 2023 roku
zadebiutowała z kolekcją Love Letter, która według Miry
ma być inspiracją do wyrażania miłości każdego dnia.
Czytaj również: Najlepsze polskie marki z jedwabiem
Instagram @duende_poland
Polskie marki modowe: Duende
Duende to nowa polska marka zrodzona z pasji, za którą stoją dwie przyjaciółki - Ania i Magda. Ich zamierzeniem było tworzenie ponadczasowych, nowoczesnych ubrań, które staną się bazą codziennych stylizacji. Wspierając modę cyrkularną i nurt "zero waste", marka dodatkowo gwarantuje tkaninom drugie życie. Do produkcji swoich kolekcji wykorzystuje materiały oraz dodatki, takie jak guziki “z odzysku”, dzięki czemu otrzymują szansę na ponowne wejście w obieg.
Projekty stworzone z dbałością o każdy, nawet
najmniejszy detal, zostają z nami na lata.
Instagram @musk_boots
Polskie marki modowe: Musk Boots
Choć kowbojki do mody damskiej weszły za sprawą hollywoodzkich westernów romantyzujących życie na Dzikim Zachodzie z lat 50., dopiero niedawno stały się stałym elementem garderoby codziennej, biurowej i wieczorowej. Całe ich spektrum, a również zakres możliwości odkrywa polska marka obuwnicza premium Musk.
Wykonywane ręcznie z najlepszej jakości włoskich skór,
łączą w sobie klasykę, minimalizm i uszanowanie rzemiosła.
W ofercie marki znajdziecie również skórzane paski, jedwabne
bandany w westernowym stylu, a także zjawiskowe loafersy,
które genialnie uzupełnią wiosenną garderobę kapsułową.
Polecamy: Najlepsze polskie marki z bielizną
Instagram @estimon_veganbags
Polskie marki modowe: Estimon
Marka Estimon od 2022 roku udowadnia, że piękne i trwałe może być również zrównoważone. Unikalny koncept, za którym stoi Marta Sieradzka, łączy miłość do zwierząt i pasję do rzemiosła i designu, nie zapominając przy tym o aktualnych trendach. Estimon do produkcji toreb wykorzystuje jedynie materiały nieodzwierzęce, odrzucając nawet eko-skóry na rzecz surowców roślinnych.
Głównym surowcem wykorzystywanym przez markę jest materiał
z kukurydzy, który jest bardzo odporny na ścieranie i zabrudzenia,
a przy tym jest całkowicie wolny od zwierząt!
Instagram @mle_collection