Logotyp serwisu miumag.pl

Sarah Jessica Parker opowiada o latach 80. w VOGUE’u

Redakcja | Utworzono: 2017-06-07 | Zmodyfikowano: 2024-10-09

VOGUE US, listopad 1988

W tym roku VOGUE US świętuje 125-lecie swojego istnienia

 

Z tej okazji redakcja przygotowała projekt specjalny – wideo historię pisma, odkrywającą dekadę po dekadzie

 

 

Każdy ze spotów powstał na bazie ekskluzywnych zdjęć prosto z archiwów biblii mody, zaś narratorką całej serii została Sarah Jessica Parker. Najnowszy odcinek (film dostępny tutaj) prezentuje zmiany, które zaszły w modowej branży w latach 80. Na ekranie kolejno pojawiają się twarze legendarnych supermodelek: Gii Carangi, Brooke Shields, Naomi Campbell i Cindy Crawford.

 

Strony w VOGUE’u zdobią stylizacje pełne przepychu w duchu maksymalizmu, a na wybiegach króluje teatralność. Na salony wchodzi także fitness i ciało wyrzeźbione na regularnych sesjach aerobiku staje się marzeniem każdej czytelniczki magazynu. 

 

Anna Wintour z Karlem Lagerfeldem

Lata 80. to także epoka odkrywania nowo pojawiających się trendów: modne dziewczyny podbierają stroje prosto z męskiej garderoby, bizneswoman celebrują power suit, a fashioności poszukują inspiracji w dekonstrukcji w wydaniu japońskich designerów. W tym czasie triumfuje także miks high & low fashion, czego symbolem stała się pierwsza okładka VOGUE US, która powstała pod okiem Anny Wintour.

 

 

Był listopad 1988 i świeżo upieczona redaktor naczelna 

otworzyła zupełnie nowy rozdział w historii mody

 

 

Premierowo na kartach publikacji ukazano stylizację stworzoną z żakietu haute couture (Christiana Lacroix) oraz zwykłych, spranych jeansów marki Guess. Co więcej, okładkowe ujęcie dalekie było od studyjnej perfekcji, a zamiast tego reprezentowało spontaniczną energię nowojorskiej ulicy.

 

 

Polecamy: Lata 50. w VOGUE’u opowiedziane głosem Sarah Jessica Parker

WIDEO

viral

Notox prasuje zmarszczki bez igieł. Rewolucyjna pielęgnacja zastąpi botoks?

trend alert