Logotyp serwisu miumag.pl

BB by Manolo Blahnik mają już 40 lat! & NOWE KOLORY

Redakcja | Utworzono: 2013-09-20

1 / 5

BB by Manolo Blahnik

Był rok 1971, gdy w ręce najważniejszej redaktorki mody tamtych czasów, Diany Vreeland, trafiły szkice młodego scenografa teatralnego Manolo Blahnika. Przez lata pracy w Harper’s BAZAAR VOGUE widziała prace wielu projektantów i od razu dostrzegła, że hiszpański twórca ma świetne oko do butów. To ona zarekomendowała mu: skoncentruj się na tych zabawnych rzeczach na nogi.

 

Posłuchał, a za inspiracje obrał sobie ikony tamtych czasów, między innymi Brigitte Bardot, której sensualny szyk zachwycił go do tego stopnia, że jej inicjałami ochrzcił swój najlepiej sprzedający się do dziś model – prosty, wykonany z mięciutkiej skóry cielęcej, seksownie wyszczuplający nogę BB. Szpilki sygnowane nazwiskiem ikony kina miały posiadać wyższe obcasy i bardziej zaostrzone czubki niż jakiekolwiek buty dostępne w latach 60. Trik zadziałał, a cały swiat oszalał na punkcie tęczowej palety kolorystycznej wcale nie najtańszych pantofelków.

 

Dziś za parę BB trzeba zapłacić okrągłe 450 euro, ale to nie zniechęca fashionistek. Na ten sezon marka MB przygotowała jeszcze więcej kolorów, wszystkie w dyskretnym macie – urzekające kopciuszkową subtelnością!

WIDEO

viral

Bracia Menendez i wyrok. Czy po 36 latach więzienia zasługują na wolność? Sąd podjął decyzję

trend alert