fot. materiały prasowe
Kupujący ubrania przez internet najczęściej finalizują transakcje na Allegro. Marketplace pozostaje preferowanym miejscem kupna ubrań dla aż 29% osób, wyprzedzając nawet dedykowane serwisy. Ale jak sprzedawać modę na tym portalu, aby faktycznie zarabiać? Wskazówki przekazała nam agencja Pirk Spark, Allegro Ads Partner +.
Użytkownicy Allegro nie kupują ubrań regularnie. Kategoria Moda jest mocno powiązana z sezonowością. To znaczy, że różne rzeczy sprzedają się w różnym czasie – w zależności od pory roku. Przykładowo – w maju szczególnie dobrze sprzedają się stroje kąpielowe i koszulki z krótkim rękawem, a w listopadzie ciepłe swetry i kurtki zimowe. Z tego powodu warto zapewnić klientom tak szeroką ofertę, jak to tylko możliwe. Jeśli jednak z jakiegoś powodu wolisz wyspecjalizować się w konkretnym produkcie, oprzyj na nim całą swoją strategię i podczas mniej korzystnych okresów sprzedażowych przygotowuj się do nadchodzącego peaku.
Sezonowość sprzedaży ubrań na Allegro stwarza również szansę na strategiczne planowanie promocji i wyprzedaży. Analizując dane z poprzednich lat, sprzedawcy mogą przewidzieć, kiedy nastąpi wzrost popytu na konkretne produkty i odpowiednio wcześniej przygotować kampanie marketingowe. Na przykład, oferując zniżki na kurtki zimowe już we wrześniu, można przyciągnąć klientów planujących zakupy z wyprzedzeniem.
fot. materiały prasowe
Na pewno zdajesz sobie sprawę, jak ważna jest prezentacja ubrań w internecie. Kupujący kupują oczami. Wiedząc o tym, dołóż wszelkich starań, aby Twoja oferta była atrakcyjna – postaw na wysokiej jakości grafiki i zwięzłe opisy zawierające najważniejsze cechy produktu. Kwestie organiczne na Allegro to także odpowiednia architektura sklepu. Aby zwiększyć konwersję, stwórz możliwie wiele połączeń pomiędzy swoim asortymentem. Użyj do tego serii produktowych, tagów i banerów w zakładce Sklep. Pamiętaj jednak, że dostęp do funkcji tego typu mają jedynie sprzedawcy opłacający abonament Allegro.
W kategorii Moda na Allegro konkurencja jest naprawdę spora. To znaczy, że bez stosowania płatnych reklam najprawdopodobniej nie uda Ci się wybić.
Portal oferuje kilka formatów reklam i sporo opcji ich optymalizacji. Z uwagi na konkurencję i zaawansowanie samego systemu wiele firm modowych i dystrybutorów odzieży decyduje się na współpracę z agencjami posiadającymi certyfikat Allegro Ads Partner. Odznaczenie (zwłaszcza z „+”) da Ci pewność, że korzystasz z usług najlepszych. Obecnie, w 2024 roku, top agencja Allegro Ads Partner + to Pirk Spark – firma, która została wyróżniona przez serwis tytułem Quality Champion 2024.
Artykuł sponsorowany
Wzory na jesień 2025 – przegląd motywów, które zdominują ulice. Lista wzorów i inspiracji
Quiz: jakim stylem ubierasz się na co dzień? 5 pytań, z którymi poznasz swój typ
Najbardziej zaskakujące kolory mody 2025 – 8 zaskakujących odcieni, które podbiją jesień
Marynarki na jesień 2025, które lansują czołowi projektanci. Oto fasony, które zdominują ulice
Filmy oparte na faktach Netflix: 7 doskonałych produkcji, które trzeba zobaczyć
5 sygnałów, które mówią, że twoja skóra traci kolagen. Jak im zapobiegać?
Gdzie zjeść najlepsze lody w Warszawie? 7 miejsc, które trzeba odwiedzić