Czerwony od kilku sezonów nie schodzi z wybiegów. W tegorocznych kolekcjach projektantów przewijały się jego wszystkie odcienie – począwszy od subtelnego koralu, poprzez klasyczną ognistą czerwień, aż po głęboki burgund. Naturalnie, tendencję tę obserwujemy również na ulicach miast. Fotografka Asia Typek, współpracując z marką Martini, obserwowała, w jakiej formie kolor był obecny w stylizacjach modelek i publiczności pokazów na największych Fashion Weekach. Czerwień w modzie ulicznej 2024 to wolność, świeżość i charakter!
fot. Asia Typek
„Wydawać, by się mogło, że burgund to kolor dojrzały, ciężki do wystylizowania. Tymczasem projektanci i trendsetterzy na ulicach stolic mody z powodzeniem łączyli go z jego innymi odcieniami bądź żywymi kolorami, takimi jak różowy i pomarańczowy. To świetny sposób na wprowadzenie świeżości do klasycznych stylizacji. Pojawiał się on też w towarzystwie stonowanych barw np. ciemnej szarości bądź zgniłej zieleni. Bardziej odważni decydowali się na czerwony total look.”
– mówi Asia Typek.
Soczysta czerwień miesza się więc na ulicach najmodniejszych miast z dojrzałym winem, tworząc prawdziwą inspirację monochromatycznych total looków. Burgund to przecież głęboki, intensywny odcień bordowego, który doskonale wpisuje się w sezon jesienno-zimowy, wprowadzając do stylizacji nutę luksusu i wyrafinowania. Jest kolorem, który kojarzy się z arystokracją i władzą, co wynika z jego historycznego powiązania z barwami szlacheckimi i królewskimi. Burgund był kolorem drogim do uzyskania, zarezerwowanym wyłącznie dla elit. Dziś stanowi synonim dobrego stylu i klasy, a oglądać go możemy na wyjątkowych fotografiach wykonanych przez Asię Typek.
fot. Asia Typek
fot. Asia Typek
Jednocześnie w tym sezonie króluje trend „pop of red”. Możemy go zauważyć w formie pojedynczych detali, takich jak torebka, pasek, buty czy rajstopy.
„Czerwień to kolor odważny i w zależności od odcienia, nie zawsze łatwy. Lubię, gdy nie rzuca się od razu w oczy, ale jest delikatnie wpleciona w stylizację jako dodatek, chyba, że ktoś chce naprawdę podkreślić jej urok, to burgundowy total look będzie strzałem w dziesiątkę. Ale po 4 tygodniach na Fashion Weekach, widziałam go zdecydowanie za dużo.”
– śmieje się Asia Typek.
fot. Asia Typek
Asia Typek, fotografka specjalizująca się w zdjęciach „street style”, w branży działa od ponad 10 lat. W tym sezonie brała udział we wszystkich najważniejszych tygodniach mody – odwiedziła Paryż, Nowy Jork, Mediolan oraz Kopenhagę, śledząc trendy i dokumentując interesujące stylizacje. Fotografując, Asia skupia się przede wszystkim na człowieku. Trendy są dla niej na drugim miejscu.
„Najważniejszy jest dla mnie mój bohater i styl, który sobą reprezentuje.”
– wyznaje.
Mimo to, niezaprzeczalną tendencją, która wyłoniła się z obserwacji modelek i pubczliności na fashion weekach, jest właśnie kolor czerwony, który nie tylko jest modny, ale też symbolizuje pewność siebie oraz wolność. Może to właśnie dlatego jest tak ponadczasowy? To kwintesencja nieskrępowanego power dressingu. Czerwień niewątpliwie zasługuje na miano klasyki, a nie jedynie chwilowego trendu. Tym samym, jako kolor Martini, podkreśla stylowość marki, jej elegancję oraz kultowość. To także silna podstawa, na której Martini buduje swój związek z modą, nieustannie inspirując projektantów do looków w tym kolorem w roli głównej. By czerwień tak, jak Martini, nigdy nie wyszła z mody!
fot. Asia Typek
fot. Asia Typek
Quiz: jakim stylem ubierasz się na co dzień? 5 pytań, z którymi poznasz swój typ
Najbardziej zaskakujące kolory mody 2025 – 8 zaskakujących odcieni, które podbiją jesień
Louis Vuitton debiutuje z wyjątkową kolekcją. W rolach głównych stylistka gwiazd i koty
Gdzie zjeść najlepsze lody w Warszawie? 7 miejsc, które trzeba odwiedzić
5 sygnałów, które mówią, że twoja skóra traci kolagen. Jak im zapobiegać?
Marynarki na jesień 2025, które lansują czołowi projektanci. Oto fasony, które zdominują ulice
Filmy oparte na faktach Netflix: 7 doskonałych produkcji, które trzeba zobaczyć