Zmieniona szata graficzna butelki Martini zawiera wszystkie symbole
historycznego dziedzictwa marki.
Kultowa receptura aperitivo Martini bazująca na ponad 150-letniej tradycji najlepszego włoskiego winiarstwa i zielarstwa ma nową butelkę. Od teraz wszystkie wersje trunku - Rosato, Rosso, Bianco i Extra Dry - serwowane są w opakowaniu o zdecydowanie nowocześniejszych kształtach. Odświeżone butelki zyskały również słynne paski racingowe, nawiązujące do wyścigów Formuły 1, którym marka od lat patronuje.
Wszystko zaczęło się w 1863 roku we włoskim Turynie, gdzie kreatywny impuls oraz niezwykła pasja zachęciły dwóch mężczyzn do wspólnego działania i stworzenia trunku, który stał się nieodłącznym elementem włoskiej kultury.
Martini w nowych butelkach inspirowanych wyścigami Formuły 1
To właśnie w północnych Włoszech Alessandro Martini, natchniony przedsiębiorca z wizją, oraz Luigi Rossi, kreatywny mistrz, którego korzenne zapachy uwiodły nosy przechodniów turyńskich ulic, stworzyli pierwszy wermut: Martini Rosso. Jego oryginalna receptura pozostaje niezmieniona od lat i jest pilnie strzeżona przez kolejne, już ósme, pokolenie mistrzów Martini.
O wyjątkowym smaku Martini decydują najlepsze włoskie wina - te wykorzystywane do produkcji wermutu to Trebbiano pochodzące z regionu Emilia Romania oraz Catarratto z Sycylii, a także odpowiednie ziołowe i korzenne dodatki. To one oddziałują na zmysły swoim smakiem, zapachem i kolorem. Aromatyczne zioła i owoce, kora egzotycznych drzew i kuszące przyprawy łączone są w różnych proporcjach.
Nowa butelka o lekkich, delikatnie opływowych i zdecydowanie minimalistycznych kształtach to podkreślenie nowoczesnego ducha marki przy jednoczesnym, silnym powiązaniu szaty graficznej z najważniejszymi symbolami jej dziedzictwa.
Martini w nowych butelkach inspirowanych wyścigami Formuły 1
Subtelna tarcza z centralnie umieszczonym wizerunkiem byka to nawiązanie do herbu miasta Turyn, będąca ukłonem dla miejsca pochodzenia trunku. Symbol Bogini Zwycięstwa przedstawiający kobietę trzymającą w ręku róg obfitości to wspomnienie pierwszej ważnej nagrody przyznanej na międzynarodowej wystawie w Dublinie w 1865 roku.
Symbolika ukryta jest również w logotypie - nazwa marki widoczna na tle zachodzącego, czerwonego słońca układa się w alegorię baru na tle ognistej kuli - jest to podkreślenie momentu aperitivo, w którym Martini powinno być spożywane - zawsze na stojąco, jako idealne rozpoczęcie wieczoru, doskonałe dla zaostrzenia apetytu przed wieczornym posiłkiem.
Niezmieniony pozostaje flagowy drink na bazie Martini serwowany od ponad 40 lat - Martini Tonic. Zimny tonic tłumi słodkość i łagodzi waniliowy posmak Martini Bianco. Dzięki temu wrażenie orzeźwienia jest bardzo wyraziste.
Instagram @martini