04
06
2016
Kolekcja TAKK APHELIUM na zdjęciach Jacka Kołodziejskiego
TAKK, APHELIUM, fot. Jacek Kołodziejski
Marka TAKK założona w 2013 roku w Warszawie przez Agnieszkę Kuczyńską i Katarzynę Orłowską powstała z miłości do prostoty oraz nauki.
Fascynacja zjawiskami fizycznymi oraz astronomicznymi projektantki i właścicielki marki Agnieszki Kuczyńskiej widoczna jest we wszystkich jej kolekcjach. Stawia na nowe sposoby myślenia w projektowaniu biżuterii oraz oryginalne podejście do materiałów. Biżuteria TAKK skierowana jest do osób ceniących minimalizm, oryginalne wzornictwo oraz najwyższą jakość.
To przede wszystkim osoby lubiące minimalizm w modzie, dla których biżuteria jest ważnym elementem kreacji.
Wszystkie dotychczasowe kolekcje TAKK wyróżnia silna idea i dążenie do ponadczasowej formy. Projekty biżuterii realizowane są z prostych, surowych materiałów przez warszawskich rzemieślników i jubilerów. Najnowsze projekty zamknięte pod hasłem APHELIUM to nawiązanie do języka astronomii, w którym aphelium oznacza punkt orbity okołosłonecznej najbardziej oddalony od słońca.
Motywem przewodnim wszystkich kolekcji marki TAKK jest nauka.
TAKK, APHELIUM, fot. Jacek Kołodziejski
W tym sezonie Agnieszka Kuczyńska spojrzała w gwiazdy, skupiając się na zjawiskach astronomicznych.
TAKK, APHELIUM, fot. Jacek Kołodziejski
Zainteresowania projektantki miały również wpływ na wybór materiałów, z których została zrobiona kolekcja. Jak dowodzą astrofizycy, srebro z którego wykonano biżuterię, pojawiło się w trakcie eksplozji Supernovy. Kolekcję APHELIUM, na którą składają się naszyjnik oraz dwa rodzaje kolczyków, charakteryzują ruchome, przestrzenne i niezwykle lekkie elementy.
Kampania kolekcji zrealizowana przez fotografa Jacka Kołodziejskiego została nagrodzona w najbardziej prestiżowym konkursie branżowym na świecie - PDN Photo Annual 2016.
Podstawą pracy koncepcyjnej nad lookbookiem artysta uczynił astronomiczne inspiracje projektantki - punkt najbardziej oddalony od słońca, kosmos, galaktyka, ciemność. Stąd zrodził się pomysł na niepowtarzalną wręcz teatralną charakteryzację modelki pomalowaną czarną, połyskującą farbą. W kampanii wystąpiła Samia Magda Mja w wyjątkowym make-upie Ali Gabillaud i stylizacjach stworzonych przez duet Marta Harner Studio & Małgosia Poznańska.
„ ”
Zawsze staram się nadać moim fotografiom wyrazisty styl i charakter. Proces twórczy wymaga ode mnie ogromnego skupienia, podczas którego jestem niezwykle wymagający.
Ważny jest dla mnie każdy element składający się na ujęcie – scenografia, praca z modelem i jego emocjami. Również post produkcja w przypadku moich zdjęć jest kluczowa dla całego procesu.
- Jacek Kołodziejski
TAKK, APHELIUM, fot. Jacek Kołodziejski
Nagroda amerykańskiego miesięcznika fotograficznego PDN (Photo District News), którą w czerwcu 2016 Kołodziejski odbierze w Nowym Jorku, przyznawana jest co roku w 10 kategoriach. Zdjęcia do kampanii TAKK nagrodzone zostały w kategorii Advertising / corporate work, a nazwisko Jacka pojawiło się obok takich sław współczesnej fotografii jak Nadav Kander czy JR Artist.
TAKK, APHELIUM, fot. Jacek Kołodziejski
TAKK, APHELIUM, fot. Jacek Kołodziejski
TAKK, APHELIUM, fot. Jacek Kołodziejski
Zdjęcia: Jacek Kolodziejski / Shootme
Makijaż: Ala Gabillaud
Styliacja: Marta Harner Studio & Małgosia Poznańska
Modelka: Samia Magda Mja
TAKK na Facebook.com
Instagram @takkjewels