30
10
2017
Calvin Klein by Calvin Klein: Album o historii i filozofii marki
Calvin Klein by Calvin Klein book
Dom mody Calvin Klein pod rządami nowego dyrektora kreatywnego Rafa Simonsa lansuje pierwszy w historii brandu album retrospektywny.
Na kartach wyjątkowej publikacji wydawnictwa Rizzoli i zatytułowanej po prostu Calvin Klein znalazły się zdjęcia dokumentujące narodziny i ewolucję charakterystycznego stylu wprowadzonego przez Calvina Kleina do jego eponimicznej marki. Do pracy nad albumem zaproszono samego założyciela, który do branży wkroczył w 1968 roku.
Calvin Klein by Calvin Klein book
Przez 480 stron albumu zachwycają czarno-białe sensualne portrety gwiazd i zapadające w pamięć kampanie denimu, perfum i bielizny, które na zawsze zmieniły wizerunek amerykańskiej mody. Wśród autorów fotografii znalazły się topowe nazwiska, takie jak Bruce Weber, Irving Penn czy Richard Avedon, którzy na kadrach uwiecznili słynne projekty marki oraz legendarne twarze CK: Kate Moss czy Christy Turlington.
Calvin Klein by Calvin Klein book
Publikację podzielono na trzy rozdziały. Pierwszy – Rebelious – odkrywa buntowniczy wizerunek brandu celowo wykorzystującego prowokacyjne zabiegi i ukazującego nagość w nieznanej dotąd odsłonie. Druga część zatytułowana Minimalist stanowi odę do nowego trendu wylansowanego przez CK –zmysłowości ukrytej w oszczędnym minimalizmie i wyrafinowanej prostoty.
Z kolei Stories to seria opowieści z dzieciństwa i młodości designera, sekrety stojące za jego niespożytą energią i długowiecznością, a także anegdoty zza kulis kampanii CK.
Calvin Klein by Calvin Klein book
Calvin Klein by Calvin Klein book
Calvin Klein by Calvin Klein book
Calvin Klein by Calvin Klein book