02
11
2016
The Tale of Thomas Burberry - bajka Burberry na święta 2016
Burberry Holiday 2016
Zimą BURBERRY świętuje 160 lat swojego istnienia.
Z tej okazji marka postanowiła wylansować nietypową świąteczną kampanię. Przygotowano film zatytułowany The Tale of Thomas Burberry, w którym wzięły udział nowe gwiazdy brytyjskiego kina: Sienna Miller, Lily James, Domhnall Gleeson i Dominic West. Reżyserią obrazu zajął się natomiast Asif Kapadia, twórca znany z takich hitów jak Amy czy Senna.
Krótki, trzyminutowy spot przedstawia wycinek z życia założyciela marki i autora kultowego płaszcza z gabardyny, Thomasa Burberry.
Film skupia się na stworzeniu przez Thomasa Burberry projektu nieprzemakalnego materiału, który początkowo wykorzystywany był nie w modnych płaszczach, ale w praktycznej odzieży żołnierzy i podróżników odkrywających Antarktydę. Niezwykłe życie Thomasa przeniknęło pełną wzlotów i upadków epokę początków XX wieku, a jego modowa wizja nadal inspiruje projekty powstające we współczesnym atelier Burberry.
„ ”
W czasie tegorocznego sezonu Holiday, kiedy celebrujemy naszą 160. rocznicę istnienia, chcieliśmy po swojemu opowiedzieć historią Thomasa Burberry'ego - pioniera, twórcy, innowatora i człowieka stojącego za ikonicznym trenczem.
Czujemy się dumni z faktu, że możemy podzielić się historią The Tale of Thomas Burberry - jego duch i wizje nadal są w samym sercu wszystkiego, co robimy dzisiaj w Burberry.
- Christopher Bailey, dyrektor kreatywny i CEO Burberry