17
02
2015
Siła jest kobietą: Piękno, przyjaźń i sukces według YES #wywiad
Instagram @bizuteriayes
Już po raz piąty w kolejny rok wkroczyłyśmy, zakreślając kolejne dni w Kalendarzu YES. Ten marka wydaje już od 2010 roku i regularnie anagażuje do współpracy czołowe modelki oraz najlepszych fotografów. O najnowszej publikacji, której premiera odbyła się w listopadzie, udało nam się porozmawiać z Moniką Klejewską, Menedżerem Działu Marketingu YES.
W którym roku powstała idea Kalendarza YES i skąd wziął się pomysł?
Kalendarz YES to owoc naszych ciągłych poszukiwań kwintesencji współczesnej kobiety. Pierwszy wydaliśmy w 2010 roku. Jest to niepowtarzalny sposób komunikacji wartości marki, w którym co roku twarzą zostaje inna modelka. W tym roku po raz pierwszy na łamach Kalendarza YES postawiliśmy nie na jedną, lecz na dwie polskie modelki, które stanęły przed obiektywem dwóch wybitnych fotografek.
Jak Kalendarz YES zmieniał się na przestrzeni lat?
Przede wszystkim, co roku Kalendarzowi YES przyświeca inna myśl przewodnia, inna idea. Podczas pierwszej edycji naszym założeniem było przedstawienie wizerunku kobiety YES w jej różnych wcieleniach. Wykorzystaliśmy do tego najpiękniejsze i najbardziej znane postaci z bajek, w których rolę wcieliła się Zuzanna Bijoch.
Instagram @bizuteriayes
Z kolei w 2012 roku współpracowaliśmy z młodymi projektantami: Krzystofem Stróżyną, Blessus, Bizuu, Mariuszem Przybylskim, Zuo Corp oraz Łukaszem Jemiołem. Każdego roku wybieramy nową twarz Kalendarza YES oraz nowych fotografów. Razem tworzymy koncepcję , która najlepiej odda naturę marki. Pracujemy z profesjonalistami, którzy zawsze mają ogromny wpływ na końcowy efekt Kalendarza. Dlatego każda edycja jest niewątpliwie inna i wyjątkowa.
Jak wygląda casting na ambasadorkę YES? Jakich modelek poszukuje marka?
Za każdym razem szukamy innej modelki, która swoimi cechami i urodą najlepiej będzie wpisywać się w ideę kolejnej edycji Kalendarza YES. Wyboru dokonujemy wraz z poprzednimi twórcami, którzy stali się częścią teamu Kalendarza YES. Nasza rodzina powiększa się z roku na rok.
Instagram @bizuteriayes
Czym zatem zachwyciły YES Maria Loks i Maja Salamon?
Obie modelki zachwyciły nas swoją naturalnością i delikatnością. Doskonale wpisały się w charakter tegorocznej edycji Kalendarza YES. Razem stworzyły wyśmienity duet – pokazujący zarówno wyjątkową biżuterię, jak i mistyczny charakter natury, bliskość oraz przyjaźń.
Sesja po raz pierwszy w historii Kalendarza YES odbyła się w plenerze. Gdzie odbyły się zdjęcia i jaka atmosfera im towarzyszyła?
Zdjęcia odbyły się w malowniczej scenerii Nadmorskiego Parku Krajobrazowego w okolicach miejscowości Dębki, co zapewniło nam klimatyczne ujęcia. Bliskość morza, plaż i lasów bardzo pozytywnie wpłynęła także na atmosferę sesji. Nasze modelki Maria i Maja stworzyły naprawdę wyjątkowy duet. Obie tworzą wokół siebie luźną, koleżeńską atmosferę, dlatego praca z nimi była dla nas prawdziwą przyjemnością.
Instagram @bizuteriayes
YES chce wspierać polskich artystów - tak jak zmieniają się twarze Kalendarza YES, tak za obiektywem za każdym razem króluje inny polski fotograf. W tym roku zaszczyt przypadł mistrzowskiemu tandemowi Magda Wunshe i Agnieszka Samsel. Siła jest w kobietach?
W zasadzie powiedziałabym, że siła jest kobietą! Tak jak w przypadku wyboru modelek kierujemy się intuicją, ale i znajomością dotychczasowej twórczości fotografów. Zapraszając Magdę Wunshe i Agnieszkę Samsel od początku wiedzieliśmy, że to projekt dla nich. Wiedzieliśmy również, że ich twórczość idealnie odzwierciedli nasze oczekiwania względem Kalendarza YES.
Obecnie mamy ogromną bazę fotografów, do której ciągle dołączają nowe osoby. Zależy nam bowiem na pracy z najlepszymi w Polsce fotografami, ale jesteśmy również otwarci na współpracę z zagranicznymi twórcami. Jednak ostateczny wybór fotografa/fotografów do współpracy zależy od pomysłu i idei Kalendarza YES, który każdego roku jest zupełnie inny.
Instagram @bizuteriayes
Na kartach Kalendarza YES 2015 dominują duchowość i mistycyzm, ale również kobieca przyjaźń. Czy kolekcje kipią podobnymi symbolami?
Tak! Wśród nowych kolekcji dominuje minimalizm i wyraźne natchnienie naturą oraz duchowością. Należą do nich m.in. kolekcja Zodiac inspirowana konstelacjami gwiazd, linia Eclipse jako symbol zmysłowości i tajemniczości księżyca, a także kolekcja True Romance, która wyraża historię najpiękniejszego z uczuć – miłości.
FOLLOW!