22
02
2023
Podróbki na Etsy: Problem sprzedaży replik narasta
Louis Vuitton
Znana platforma sprzedażowa Etsy
znalazła się w ogniu krytyki.
Wszystko z powodu analizy Citron Research, z której wynika,
że portal jest odpowiedzialny za sprzedaż na wielką
skalę nieoryginalnych produktów dużych marek.
Twórcy badania wykazali, że repliki popularnych modeli można z łatwością wyszukać w katalogu i bez trudu je kupić, a oferta sprzedawców nie jest w żaden sposób poddawana kontroli – pomimo zapewnień Etsy, że starają się przeciwdziałać oszustwom. Citron Research spekuluje, czy platforma świadomie przymykała oko na nieuczciwe praktyki, czy też do obecnej sytuacji doprowadziła zwyczajna niedbałość.
Efekt jest jednak taki, że Etsy stanowi obecnie największą
na świecie platformę sprzedażową nieoryginalnych akcesoriów
znanych marek, a Citron Research stawia pod dużym znakiem
zapytania przejrzystość działania i raportów wewnętrznych portalu.
Net-a-porter
Początkowo Etsy działało jako platforma sprzedażowa
dla małych projektantów i regionalnych rzemieślników.
Jednak obecnie największą popularnością w wyszukiwarce
cieszą się buty Nike, zegarki Rolex, torebki Louis Vuitton
oraz gadżety Disney’a – wszystko nieoryginalne
i w podejrzanie atrakcyjnych cenach.
Przykładowo, sześć na osiem produktów znajdujących się na szczycie listy przy wyszukiwaniu hasła Nike to jawne repliki, jak wskazuje Citron Research. Co dodatkowo zaskakuje to fakt, że niektóre z tych artykułów sprzedawane były przez super sprzedawców Etsy lub stanowiły część reklamy. Z problemem falsyfikatów mierzą się od dawna inne duże platformy zakupowe, jak Amazon czy eBay, jednak na Etsy liczba kradzieży znaków towarowychgwałtownie wzrosła w ostatnim czasie.
Portal jeszcze nie odniósł się do wyników raportu Citron Research
i nie wystosował oficjalnego komunikatu w tej sprawie.
Louis Vuitton