27
07
2015
PATRIZIA ARYTON: Nowa nazwa marki Aryton & nowa kolekcja
Patrycja Cierocka-Szumichora
Marka Aryton w 26. rocznicę swojego założenia zmienia nazwę.
Pierwszą kolekcją sygnowaną nowym logo jest ta zaprojektowana z myślą o sezonie fw 2015/16.
PATRIZIA ARYTON
Firma Aryton została założona w 1989 roku przez Danutę i Ryszarda Cierockich i na początku lat 90. przebojem zdobyła polski rynek odzieżowy. Jej flagowym produktem były okrycia wierzchnie, wyróżniające się bardzo wysoką jakością i zaskakującymi kolorami. Na przestrzeni dekad marka konsekwentnie umacniała obraną strategię i do dziś jest niekwestionowanym liderem w kategorii szycia luksusowych płaszczy.
Jak zdradzają właściciele, do zmiany nazwy przekonały ich wyniki badań konsumenckich z 2009 roku, z których wynikało, że Aryton nie kojarzy się jednoznacznie z modą czy z kobietą. Założeniem było utrzymanie kapitału obecnej, dobrze rozpoznawalnej już nazwy przy jednoczesnym sfeminizowaniu jej brzmienia.
Po kilku latach poszukiwań zdecydowaliśmy, że obecną nazwę marki opatrzymy imieniem, co dookreśli ją, doda lekkości i indywidualnego rysu. W dobie globalizacji musieliśmy wybrać taką formę imienia, która ma większe szanse akceptacji przez zagranicznych klientów. Włoskie brzmienie nowej nazwy może zwiększać efektywność eksportu.
– Danuta & Ryszard Cieroccy
I tak, kolekcja fw 2015/16 powstała już pod nowym szyldem. Można tu znaleźć dwieście modeli, które stanowią kontynuację założeń z ostatniego letniego sezonu. Całość zbudowano więc na zasadzie puzzli, gdzie każdy element ma swoje miejsce i pasuje do reszty. Ważna jest tu łatwość łączenia modeli, zabawa kolorem i przede wszystkim najwyższa jakość. Kluczową rolę odgrywają płaszcze, które od lat pozostają wizytówką marki.
Za metamorfozą wizerunkową marki stoi także córka założycieli, Patrycja Cierocka-Szumichora, która studiowała projektowanie ubioru w Londynie i w Krakowie, ukończyła ekonomię w Krakowie i Gdańsku oraz studia podyplomowe z zarządzania marką luksusową według programu realizowanego przez Akademię Leona Koźmińskiego we współpracy z florencką Polimodą.
Debiutancki projekt płaszcza Patrycji zdobył w 2006 roku nagrodę Doskonałości Roku. Z uwagi na duże zainteresowanie model był powtarzany w niezmienionej formie przez kolejnych sześć lat. Od tego momentu córka współtworzyła kolekcje pod czujnym okiem mamy, by w 2009 roku objąć stanowisko głównego projektanta, a od 2012 roku pełnić funkcję dyrektor kreatywnej.
Nazwa zawiera w sobie moje imię, jednak to nie jest najważniejsze. PATRIZIA ARYTON sugeruje postać, a nie martwą korporację. Najważniejsze było podkreślenie, że za marką stoją ludzie, a nie fabryki w Bangladeszu. To, że moje imię zostało do tego celu użyte, to naturalna sytuacja w branży mody, gdzie markę sygnuje projektant.
– Patrycja Cierocka-Szumichora
Aryton fw 2015/16
Aryton fw 2015/16
Aryton fw 2015/16
Aryton fw 2015/16
Aryton fw 2015/16
Aryton fw 2015/16
Aryton fw 2015/16