22
09
2021
Nowa marka MAWO: Zrównoważony rozwój przede wszystkim
Mawo
Nowa polska marka MAWO chce zmienić narrację
wokół mody, inspirując się słynną fotografą Ziemi.
Jej twórcy stawiają przede wszystkim
na zrównoważony rozwój.
Pale Blue Dot (blada błękitna kropka) to tytuł zdjęcia naszej planty, którą wykonała sonda kosmiczna Voyager 1, kiedy w 1990 roku opuszczała Układ Słoneczny. Do tego fotograficznego motywu nawiązuje identyfikacja wizualna marki Mawo, która właśnie debiutuje na polskim rynku. Jej załżyciele przekonują, że aby cieszyć się modą, potrzeba nowego, radykalnego podejścia, które wymaga więcej od nas, a mniej od Ziemi.
Mawo
Marka Mawo uczyniła proces produkcji maksymalnie
transparentnym i identyfikowalnym, a na swojej stronie
internetowej informuje o cenach i pochodzeniu
oraz cechach użytych materiałów.
Wszystkie tkaniny oraz inne komponenty mają ekologiczne pochodzenie i są wolne od szkodliwych substancji, a pracownicy zaangażowani w ich produkcję są traktowani fair. Co warte odnotowania, podczas produkcji oraz na etapie przechowywania i wysyłki ubrań, Mawo nie wykorzystuje plastiku – z kolei takie elementy, jak nici i metki, wykonane są z włókien plastikowych pochodzących z recyklingu.
Mawo
Mawo tworzy m.in. międzynarodowej sławy modelka
Maria Zakrzewska, miłośniczka klasycznego,
ponadczasowego stylu z nutą nowoczesności.
Te same elementy można dostrzec w pierwszej kolekcji
marki, która składa się z koszul unisex w duchu gender neutral.
Mawo
Mawo
Mawo
Mawo
Mawo
Mawo