27
12
2015
TOP 10 zapachów 2015, po które warto sięgnąć w przyszłym roku
Pachnące premiery 2015 / TOP 10
#MIUMAGawards2015
Mijający rok pachniał urzekającymi kontrastami, na zmianę subtelną świeżością wiosennych kwiatów i odurzającymi nutami miękkich woni wanilii, ambry i paczuli. Wyczuwalne w poprzednich latach pozostałości trendu unisex ustąpiły miejsca śmiało goszczącym się na perfumeryjnych półkach eliksirom kobiecości - kompozycjom nie pozostawiającym żadnych wątpliwości, dla kogo zostały zmieszane.
Prawie każdej istotnej premierze towarzyszyła skrojona na miarę kampania reklamowa: z udziałem topowej twarzy (Kendall Jenner dla Estée Lauder), obiecującej aktorki (Stacy Martin dla MIU MIU) albo supermodelki (Adriana Lima dla Marc Jacobs). W Polsce swoją obecność zaakcentowały Anja Rubik, która w mijającym roku rozpoczęła międzynarodową kampanię zapachu Original, oraz Joanna Przetakiewicz, lansująca pierwszy zapach sygnowany logo La Mania.
TOP 10 zapachów 2015, po które warto sięgnąć w 2016
CHANEL CHANCE Eau Vive
CHANEL CHANCE Eau Vive
Do dotychczas występujących w kolekcji CHANCE flankerów latem 2015 dołączyła nowość: EAU VIVE. Energetyczna mieszanka dynamicznych nut jest niczym oda na cześć witalności - już od pierwszych chwil pobudza akordami grejpfruta - tym razem ujawniając jego intrygujące, gorzkie oblicze - związane bardziej z dojrzałą skórką niż z soczystym miąższem. Owoc czaruje we współpracy z jaśminem, białym piżmem, wetiwerem i drzewem cedrowym. Pierwiastek kwiatowy subtelnie daje o sobie znać, pozwalając wyrazistym owocom i pikantnym przyprawom grać pierwsze skrzypce w tym chanelowskim koncercie.
Kampania: Reżyserią specjalnego filmu reklamowego zajął się ulubieniec domu mody CHANEL Jean-Paul Goude, który w latach 70. tworzył najbardziej kultowe teledyski Grace Jones. Tym razem udajemy się wraz z nim do kręgielni CHANEL, w której gra toczy się o... szczęście! Modelki, jedna po drugiej, sięgają po flakony EAU VIVE, by zdobywać punkty, celując w kręgle - w ich roli pozostałe zapachy z kolekcji CHANCE.
MIU MIU Miu Miu
MIU MIU Miu Miu
Kompozycję otwierają eleganckie i zmysłowe akordy konwalii, jaśminu i absolutu z róży oraz syntetyczne nuty zielone. Miękki, świeży, młody aromat zestawiony jest z głębokim, ziemistym otoczeniem, bazującym na zupełnie nowym składniku – drewnie Akigalawood o pikantnym, pieprznym aromacie, podobnym do paczuli, ale niewyczuwalnym jako ten składnik. To on dodaje mrocznej tajemniczości do subtelnego bukietu kwiatów.
Kampania: Twarzą perfum została Stacy Martin, która stanowi najlepszy przykład osobliwej mieszanki talentu z błyskotliwą inteligencją i artystycznym zacięciem. Za obiektywem kampanii stanął Steven Meisel, który w wyjątkowy sposób uchwycił naturę Stacy: łagodną, ultrakobiecą i jednocześnie trochę niespokojną. Podkreślone oczy i błękitna jak niebo suknia idealnie pasują do kolorów flakonu. Obraz przywołuje optymizm kina wczesnych lat 60. i niezwykłą swobodę marki.
„ ”
Jestem zaszczycona, że zostałam twarzą pierwszych perfum. Praca z Miu Miu to prawie jak praca z rodziną. Dzięki niesamowitej wrażliwości i talentowi Stevena Meisel'a było naprawdę niezwykle.
– Stacy Martin o pierwszym zapachu MIU MIU
TOM FORD Noir Pour Femme
TOM FORD Noir Pour Famme
Otwierające zapach nuty owoców cytrusowych i przypraw tworzą kuszące preludium do wyrazistego aromatu kwiatowego. Zmysłowe serce zapachu pulsuje śmiałym bukietem nut kwiatowych. Seksowny efekt kompozycja zawdzięcza absolutowi róży, jaśminowi i kwiatowi pomarańczy. Szlachetne nuty kwiatowe wzbogaca indyjski aromat kulfi, inspirowany starożytną miksturą przygotowywaną w XVI w. na dworach hinduskich maharadżów. Sex-appealu kompozycji dodają apetyczna wanilia i uwodzicielska ambra.
Kampania: Twarzą kampanii, opracowanej i od początku do końca stworzonej przez Toma Forda, została uwodzicielska Lara Stone - tym razem w wersji black&white, flirtująca z obiektywem gestem i spojrzeniem. Modelka ucieleśnia fascynujący paradoks urzekającej pewności siebie, która pozwala nam przyciągać męskie spojrzenia oraz subtelnego romantyzmu, który pragniemy zachować na wyjątkowe okazje tylko we dwoje.
BOTTEGA VENETA Knot Eau Florale
BOTTEGA VENETA Knot Eau Florale
Delikatna, kwiatowa wersja kompozycji Knot podkreśla nuty róży i piwonii oraz zderza je z łagodnym piżmem. Zakwitające w zapachu róże i piwonie tworzą klimat prywatnego schronienia – ożywczego, a jednocześnie dopracowanego w wyrazie. Spacer pośród alejek ogrodowych skąpanych w słońcu i delektowanie się światłem, powietrzem oraz zielonym krajobrazem.
Kampania: Zgodnie z tradycją twórczej współpracy w marce Bottega Veneta, Tomas Maier zwrócił się ku sztuce amerykańskiego fotografa Davida Armstrong'a, by uchwycić czystą, miękką i kwiatową naturę Knot Eau Florale. Kampania z udziałem modelki Julii Nobis odzwierciedla intymne i jednocześnie pełne rezerwy podejście do fotografii portretowej oraz swobodny i wyrafinowany styl zmarłego niedawno artysty.
„ ”
Chciałbym, aby zapach przywoływał moment, w którym ucieczka do ogrodu budzi zmysły. To są te ciche chwile wytchnienia, które według mnie są najwyższym luksusem.
– Tomas Maier o BOTTEGA VENETA Knot Eau Florale
ESTÉE LAUDER Modern Muse Le Rouge
ESTÉE LAUDER Modern Muse Le Rouge
Orientalny, kwiatowo-owocowy zapach to kontrast intensywnego aromatu róż doprawionego szczyptą dojrzałych owoców z jedwabiście kremowym akordem. Owocowa soczystość pączków czarnej porzeczki oraz jeżyny, w zestawieniu z rześkim różowym pieprzem i szafranem, łączy się z kwiatową intensywnością bułgarskiej róży i świeżością płatków róży stulistnej. Całość wzbogacają zmysłowe akcenty wetywerii i paczuli.
Kampania: W roli głównej współczesna ikona i ambasadorka marki, Kendall Jenner, która uosabia oblicze nowoczesnej kobiecości. Le Rouge jest inspirowany nieco prowokacyjnym, choć nieodmiennie eleganckim wcieleniem współczesnej muzy - dokładnie takiej, jaką stała się top modelka.
MARC JACOBS Decadence
MARC JACOBS Decadence
Dekadencka mieszanka podkreśla charakter marki dzięki odważnej stylizacji, luksusowemu rzemiosłu i rewolucyjnemu designowi flakonu, który zainspirowała jedna z kultowych torebek MJ o nazwie Trouble. Zapach rozpoczyna urzekająca nuta głowy: soczysta śliwka włoska, złoty szafran i aksamitny irys. W sercu kompozycja składa się w bukiet róż bułgarskich, obok których pachnie soczysty kosaciec i kremowe kwiaty jaśminu sambac. Ostatni akcent stanowi miks seksownej ambry, upojnego wetiweru i ciepłego papirusa.
Kampania: Twarzą zapachu została Adriana Lima, która wystąpiła już w regularnej kampanii Marc Jacobs ss 2015, a podczas ostatniej gali MET pojawiła się u boku designera ubrana od stóp do głów w jego projekty. Na potrzeby zapachowej sesji brazylijska top modelka stanęła przed obiektywem Stevena Meisela – fotografa, który jak nikt inny potrafi uchwycić efekt glamour zmysłowości.
„ ”
Dla mnie Marc Jacobs to synonim nowoczesnej elegancji z pazurem. Od lat jestem fanką jego zapachów i projektów, więc tym większym zaszczytem jest bycie twarzą Decadence.
– Adriana Lima o MARC JACOBS Decadence
LA MANIA Parfum
LA MANIA Parfum
Nuta górna, która otwiera aromat, to miks wytrawnych, świeżych i soczystych, ale jednocześnie pozbawionych ostrości i kwaskowatości akordów. Po chwili do najbardziej lotnej nuty dołączają uwodzicielskie nuty kwiatowe i w połączeniu ze zmysłową mieszanką białych kwiatów, tworzą niezwykle bogatą i uwodzicielską kompozycję. Całość w nucie bazowej zwieńczona jest zapachami z akordu drzewnego (cedr, drzewo sandałowe) i orientalnego (białe piżmo, wanilia), które nadają zapachowi solidną i zdecydowaną podstawę.
Kampania: Joanna Przetakiewicz, dedykując zapach swoim klientkom, zrezygnowała z selekcji jednej ambasadorki i postawiła raczej na kampanię w nowoczesnym, socialmediowym stylu, promując kompozycję na Facebook'u i Instagramie jako ponadczasowe uzupełnienie świetnie skompletowanej garderoby i idealny gwiazdkowy upominek.
CHLOÉ Signature EDT
CHLOÉ Signature EDT
Bazą, ponownie u Chloé, jest róża – tym razem jednak przybiera inną formę: lżejszą, bardziej miękką i delikatniejszą niż kiedykolwiek wcześniej. Wokół niej perfumiarze wspólnie ułożyli wyjątkowy bukiet, dodając bergamotkę, która nadaje całości osobliwości oraz świeży akcent w postaci fuzji magnolii i gardenii. Na koniec pąki białej róży, które rozkwitają w kroplach porannej rosy, zostały zmieszane z aksamitnym piżmem, nadającym niesamowitej miękkości.
Kampania: Twarzą Chloé Eau de Toilette została międzynarodowej sławy aktorka i modelka Dree Hemingway, która symbolizuje śmiałość ducha i naturalną kobiecość, tak typowe dla zapachów Chloé. Za obiektywem kampanii stanęli Inez & Vinoodh, ukazując Dree taką, jaka jest naprawdę: autentyczną, delikatną, zmysłową. Czarno-białe fotografie nawiązują do sesji reklamowej pierwszego zapachu Chloé Eau de Parfum, którą ten sam duet stworzył ponad siedem lat temu.
„ ”
Jestem zaszczycona, że stanę się nową twarzą Chloé. Ta marka od dawna była częścią mojego życia i wiąże się z nią wiele wspomnień. Dlatego cieszę się, że ta historia potrwa dłużej i wejdę w świat zapachu Chloé.
– Dree Hemingway o CHLOÉ Signature EDT
ANJA RUBIK Original
ANJA RUBIK Original
W kompozycji dominują cztery główne nuty: kwiat lilii jako potężny symbol kobiecości, który rozkwita na ciele z każdym ruchem emanując intensywnym i oszałamiającym zapachem; zielona herbata stanowiąca idealną przeciwwagę dla kwiatowej woni, dodająca energii i pobudzająca; różowy pieprz - pikantny i namiętny oraz akcenty żywicze - subtelne zespolenie całości.
Kampania: ORIGINAL jest efektem wieloletniej pracy Anji, nie tylko nad urzekającym zapachem, ale również spójną kampanią reklamową i unikatowym designem. Zapach jest definicją światopoglądu samej modelki – kobiety współczesnej, niezależnej, która wie czego pragnie i dlatego to właśnie ona firmuje go swoim nazwiskiem i wizerunkiem na czarującej czarno-białej fotografii.
B. BALENCIAGA Skin
B. BALENCIAGA Skin
Zapach zagłębia się w samą esencję kobiecości i kusi kombinacją eleganckich i jednocześnie kwiatowo-drzewnych akordów, które ukazują bardziej zmysłową interpretację oryginalnej mieszanki z 2014 roku. W nutach głowy między innymi zielona herbata i akord zielonej fasolki edamame. Serce kipi wonną piwonią, intryguje koncentratem kłączy kosaćca, fascynuje nasionami piżmiana. W bazie klasyczne wetiwer, drewno cedrowe i drewno kaszmirowe.
Kampania: Podobnie jak przy okazji wcześniejszych zapachowych premier paryskiej marki, za obiektywem kampanii B. Balenciaga Skin stanął Steven Klein. Bohaterką pulsującego życiem portretu w uwodzicielskich odcieniach nude została top modelka i ulubienica Alexandra Wang'a, Anna Ewers. Akcenty różowego złota potęgują zmysłowy obraz nagiej skóry i kobiecości.
„ ”
Wyobrażam sobie, że ten zapach łączy ponadczasową klasykę
z czymś nieoczekiwanym.
– Alexander Wang o B. BALENCIAGA Skin