22
08
2019
Gucci Mémoire d’une Odeur: Mineralno-aromatyczna historia
Gucci Mémoire d’une Odeur
GUCCI Mémoire d’une Odeur to eliksir, który ustanawia
nową olfaktoryczną rodzinę: mineralno-aromatyczną.
W tej historii zapach staje się odkrywcą siły wspomnień: wydobywa je z przeszłości i przywraca do życia w teraźniejszości. Kompozycja rewolucjonizuje tradycyjne rodziny zapachowe i tworzy nowoczesną kategorię mineralną: zwiewną, piżmową, przejrzystą i autentyczną, która stanowi połączenie zapachów i emocji.
Transcendentalny akord cechują zaskakujące i zagadkowe
składniki, które definiuje nuta rumianu rzymskiego.
Alessandro Michele wyobraził sobie ten osobliwy
kwiat w zapachu, który skomponował potem
mistrz perfumiarstwa – Alberto Morillas.
Gucci Mémoire d’une Odeur
Rumian rzymski współistnieje w Gucci Mémoire d’une Odeur z koralowymi płatkami jaśminu z Indii, które nadają zapachowi delikatność. Z kolei cenne piżmo dodaje głębi, a połączenie świetlistego sandałowca, zwiewnego cedru i szczypty kuszącej wanilii emanuje ciepłem. Drzewna architektura zapachu nadaje jego strukturze intensywność.
„ ”
Musiałem bardzo dokładnie przemyśleć, dlaczego
Alessandro wybrał rumianek. Kiedy zacząłem pracować
nad tym składnikiem, zrozumiałem go. Nikt tego wcześniej
nie zrobił. Rumianek jest znany na całym świecie.
Każdy go kiedyś wąchał. Pozostał marzeniem, wspomnieniem
z dzieciństwa, niekiedy ponadczasowym, lecz nigdy nie pojawił
się w perfumach. Ten kwiat jest bardzo niedoceniany,
a jest rośliną o wyjątkowym profilu olfaktorycznym.
– Alberto Morillas
Gucci Mémoire d’une Odeur
Flakon ma wyrafinowany kształt prążkowanej
kolumny ze starożytnego świata.
Jego masywne przejrzyste szkło w jasnozielonym odcieniu wieńczy błyszczący złoty korek. Z kolei kartonik – symbolizujący rozgwieżdżone nocne niebo i ziemski świat, który przypatruje mu się ze zdziwieniem – ozdobiono niebiańskimi firmamentami, inspirowanymi obrazami z romańskich i gotyckich kościołów z okresu średniowiecza i renesansu w Europie. Ten wyjątkowy wzór przypomina freski Giotta w kaplicy Scrovegni w Padwie.
Gucci Mémoire d’une Odeur
„ ”
Wszystko wynika z mojej obsesji na punkcie zapachów:
moja pamięć jest zdominowana przez zmysł powonienia,
więc mój węch to moja pamięć. Pomyślałem, że w gruncie rzeczy
perfumy to coś, co – nawet gdy zamkniesz oczy – przenosi
Cię w określony moment czasu i przestrzeni.
Kiedy zaczęliśmy pracować nad Gucci Mémoire d’une Odeur,
próbowałem przywołać wspomnienie zapachu, którego
nie można łatwo zidentyfikować; zapachu hybrydowego,
który tak bardzo jak to możliwe przypomina pamięć.
– Alessandro Michele,
dyrektor kreatywny GUCCI
Kampania Gucci Mémoire d’une Odeur opowiada spotkanie wolnej duchem rodziny, która afirmuje życie. W różnych miejscach na przedmieściach Rzymu rodzina podpatrywana jest w tańcu, podczas pikniku wśród rozświetlonych słońcem ruin Canale Monterano czy w rodzinnym domu Montecalvello – średniowiecznym zamku z fontanną na dziedzińcu i tajemniczymi freskami.
Reżyser Glen Luchford nasycił filmy i zdjęcia
żywą nostalgią, pracując pod artystycznym
kierownictwem Christophera Simmondsa.
Harry Styles – piosenkarz, autor tekstów i aktor – przewodzi
aktorom, którzy wcielili się w członków rodziny, tworzących
eklektyczną i uniwersalną grupę artystów i modeli.
Gucci Mémoire d’une Odeur
„ ”
Elementem przewodnim całej kampanii reklamowej jest
idea wolności nie-społecznej, idea nie-ery i nie-miejsca.
Wyobraziłem sobie świat, który jest freskiem mitologicznego
życia, w którym rodzina jest prywatną społecznością
z własnymi ramami społecznymi. Dominuje tu całkowita
wolność ekspresji, a role które pełnią ludzie nie są
jasno określone. Wyobraziłem sobie autentyczną pamięć.
– Alessandro Michele,
dyrektor kreatywny GUCCI
Gucci Mémoire d’une Odeur
Gucci Mémoire d’une Odeur EDP 40 ml – 309 zł
Gucci Mémoire d’une Odeur EDP 60 ml – 349 zł
Gucci Mémoire d’une Odeur EDP 100 ml – 475 zł