30
03
2018
Top 10 marek o najwyższej wartości wg Brand Finance
Wiodąca na rynku firma doradczo-analityczna, Brand Finance, przygotowała
tegoroczną listę modowych i jubilerskich marek o najwyżej wartości.
Wśród ocenianych kryteriów można wymienić inwestycje w marketing, wysokość kapitału udziałowców i wpływ na wyniki biznesowe. Ranking top 10 wieńczy słynny szwajcarski producent zegarków, Rolex. Brand zaliczył niewielki spadek z miejsca ósmego w minionym roku na dziesiąte w tym sezonie. Tuż za nim uplasował się japoński gigant Uniqlo, któremu popularność przyniosły w ostatnim czasie kolekcje specjalne tworzone przy współpracy z takimi osobowościami jak JW Anderson, Jil Sander, Christophe Lemaire, Pharrell Williams czy Ines de la Fressange.
Dalej na liście pojawia się dom mody Gucci, który znalazł się o jedno oczko wyżej niż w ubiegłym roku, a przewiduje się, że jego pozycja będzie tylko rosnąć. Jednak najbardziej spektakularny wzrost zanotowała legendarna firma jubilerska Cartier, która z ostatniego miejsca przeniosła się na siódme.
Swoją zeszłoroczną szóstą pozycję zachował dom mody Louis Vuitton.
Jeszcze do 2012 roku marka zwyciężała w rankingu i była uznawana
za markę o najwyższym brand value na całym świecie.
Miejsce piąte przyznano natomiast Hermès, który zaliczył silny wzrost swojej wartości w wysokości 36%. Dalej plasują się brandy sieciowe: pozycja czwarta przypadła adidasowi, a podium otworzył jeden z największych graczy na rynku – Zara. Hiszpański koncern został wyprzedzony przez szwedzkiego giganta H&M, którego wartość sięga obecnie 19 miliardów $.
Pierwsze miejsce w rankingu wygrał Nike, który pozostaje
najlepiej prosperującą marką w kategorii dóbr sportowych.