SPONSOR SERWISU
Warto odwiedzić
(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(2,1)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0 noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0 noSlotDataButCampaignVisibility:0
Logotyp serwisu miumag.eu
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0 noSlotDataButCampaignVisibility:0

Kontrowersyjny trend sprzed dekady znów wraca do łask. Pasek z logo to hit lata 2025

Paski z logo jeszcze nie tak dawno uważane były za synonim kiczu. Dziś wracają do łask jako najmodniejszy dodatek na lato 2025.

Spis treści


Paski z logo wracają do łask
Paski z logo na wybiegach
Wielki powrót logomanii: czyli niech żyją paski z logo
Nostalgiczne paski w modzie ulicznej
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0 noSlotDataButCampaignVisibility:0

Jeszcze nie tak dawno nikt nie pomyślałby, że najmodniejszymi butami zeszłorocznej wiosny będą baleriny. Kontrowersyjne płaskie buty przez wielu uważane były bowiem za śpiew przeszłości, który nie ma szans znów przedostać się do mainstreamu, tym bardziej detronizując wszystkie inne modele i stając się najbardziej pożądanym rozwiązaniem sezonu. Moda na nostalgię po raz kolejny jednak zaskoczyła. Następnie zrobiła to znów, przywracając do łask koturny, maksymalizm i niekwestionowany powrót logomanii.

Kropką nad i w kwestii zamierzchłych trendów wydają się być paski z logo, które, po niemalże dekadzie bycia synonimem kiczu, powracają do stylizacji zagranicznych it-girls jako najgorętszy dodatek na lato 2025.

 

Paski z logo wracają do łask

 

Konto @databutmakeitfashion, zajmujące się analizą trendów z wykorzystaniem technologii Big Data, zapowiadało powrót pasków z logo już rok temu. Po dogłębnych badaniach wpisów na przestrzeni wszystkich mediów społecznościowych, a także stylizacji zagranicznych gwiazd, oszacowano, że w tamtym czasie zainteresowanie paskiem z logo marki Gucci rosło z tygodnia na tydzień aż 18%.

 

„Bez wątpienia mamy do czynienia z jednym z najgorętszych dodatków tego sezonu. Kto by się spodziewał?”

 

– skomentowała rosnący trend stojąca za kontem @databutmakeitfashion Madé Lapuerta

 

@databutmakeitfashion analyzing the return of the gucci belt👀😎 #fashiontrends #dataanalytics #gucci ♬ MILLION DOLLAR BABY (VHS) – Tommy Richman

 

Warto wspomnieć, że zainteresowanie paskiem włoskiej marki rozpoczęło się wraz z momentem, w którym to na właśnie ten dodatek w swojej stylizacji w duchu preppy style postawiła Bella Hadid. 28-letnia supermodelka połączyła garsonkę i krótką spódniczkę z ciężkimi loafersami na obcasie od Gucci oraz torebką z charakterystycznym dla domu mody czerwono-zielonym paskiem. Wisienką na włoskim torcie był właśnie nostalgiczny pasek, który, choć uważany za synonim kiczu, sprawdził się w looku supermodelki znakomicie, rozpoczynając tym samym dyskusję na temat powrotu pasków z dużym logo.

To nie pierwszy raz, gdy młodsza siostra Hadid wyznacza trendy. W ubiegłych latach to właśnie za jej sprawą nosiliśmy i nosiłyśmy śniegowce Ugg, wąskie okulary w stylu Miu Miu, spódnice cargo czy też kurtki motocyklowe.

 

pasek gucci w wydaniu Belli Hadid

Instagram @seventeen

 

Paski z logo na wybiegach

 

Powrót pasków z logo nie powinien jednak dziwić. Obserwując wybiegi czołowych projektantów i projektantek nietrudno zauważyć, że paski nie tylko były obecne w kolekcjach marek, ale i często grały pierwsze skrzypce. W szczególności warto wspomnieć tu o Chloe. W lutym ubiegłego roku podczas paryskiego tygodnia mody Chemena Kamali zaprezentowała swoją debiutancką kolekcję w roli dyrektor kreatywnej domu mody. Odważny zwrot ku klimatom boho, mocne prześwity i wyraźna świadomość tego, kim jest „kobieta Chloe”, sprawiły, że o kolekcji do dziś mówi się w temacie tych, które niepodważalnie wpłynęły na dzisiejsze trendy. 

 

Nic więc dziwnego, że na wybiegu Chloe pojawiły się masywne, pozłacane paski z nazwą marki. Zestawiane ze stonowanymi stylizacjami, tworzyły centralną część sylwetki, przykuwając uwagę, intrygując i zapraszając do dyskusji na temat powrotu nostalgicznych, dużych pasków z logo. Dyskusji, która pół roku później trwa w najlepsze, dając francuski dom mody za prekursora trendu. 

 

paski z logo na wybiegu Chloe fw24

fot. Spotlight

paski z logo na wybiegu Chloe fw24

fot. Spotlight

 

Wielki powrót logomanii: czyli niech żyją paski z logo

 

Jeśli jeszcze rok temu paski z logo mogły wydawać się chwilowym mikrotrendem, który odejdzie tak szybko, jak się pojawił, dziś wiemy już, że to tendencja, która na razie zostanie z nami na dobre. Pierwsze miesiące 2025 roku jasno dały nam do zrozumienia, że nastąpił nagły zwrot, który pożegnał minimalizm i prostotę, a z otwartymi ramionami przyjął maksymalizm. Wybiegi największych nazwisk branży mody emanowały bowiem przepychem, monogramami, zabawą kolorem i bogactwem dodatków, a także logomanią. 

Ta ostatnia tendencja pojawiła się na wybiegach takich marek jak Louis Vuitton, Lacoste czy Valentino w swoich propozycjach na sezon wiosna-lato 2o25 zrezygnowały z estetyki quiet luxury na rzecz wyraźnego postawienia na logo: czy to w formie ubrań w emblemat marki, czy też w postaci torebki w znany print, czy ostatecznie w formie właśnie paska z logo. Wszystko wskazuje więc na to, że dodatek jeszcze niedawno utożsamiany z kiczem, obecnie przeżywa swój renesans.

 

fot. Spotlight / Chloe FW25

fot. Spotlight / Gucci SS25

 

Nostalgiczne paski w modzie ulicznej

 

paski z logo

fot. Spotlight

 

Wszechobecność trendu najłatwiej zweryfikować podczas tygodni mody. Zaproszeni goście i zaproszone gościnie wspinają się bowiem na wyżyny swoich możliwości, by jak najdokładniej wpisać się w obecne preferencje modowe branży. Podczas fashion weeku w Kopenhadze, Paryżu, Mediolanie czy Londynie paski z logo były naprawdę wszędzie. Można więc spokojnie stwierdzić, że nostalgiczny dodatek oficjalnie powrócił do łask.

 

fot. Spotlight

fot. Spotlight

 

Jakie paski z logo są najbardziej popularne?

 

Obecnie największą popularnością wśród pasków luksusowych marek cieszą się modele z wyraźnie widocznym logo, które pełnią funkcję nie tylko praktyczną, ale i modowego statementu. Są to kultowe paski Gucci z podwójnym logo GG, Louis Vuitton z monogramem LV oraz Hermès z klamrą w kształcie litery H. 

 

Kto spopularyzował paski z logo w luksusowych domach mody?

 

Jedną z kluczowych osób, która spopularyzowała trend eksponowania logo w modzie luksusowej, był Tom Ford, dyrektor kreatywny Gucci w latach 90. i na początku 2000. To właśnie on mocno postawił na luksus, seksapil i wyraźne logo – w tym paski z charakterystycznym zestawieniem dwóch liter GG. Dzięki niemu Gucci stało się symbolem luksusowego stylu życia, a paski z dużym logo zaczęły być postrzegane jako modowy statement.

 

O autorze: Aleksandra Sil

O pracy w redakcji marzyła, odkąd pierwszy raz zobaczyła „Diabeł ubiera się u Prady”, „Nigdy w życiu” i „Jak stracić chłopaka w 10 dni”. Jest nieustannie zafascynowana dynamicznym światem digitalu, w którym trudno się nudzić. Pisze zarówno o modowych trendach i urodowych nowościach, które przetestowała na własnej skórze, jak i o najnowszych wieściach zza oceanu. Doświadczenie zdobywała w takich redakcjach jak Glamour czy Kobieta.pl.

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0 noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0 noSlotDataButCampaignVisibility:0
trend alert

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0 noSlotDataButCampaignVisibility:0