01
09
2015
Supermodelki lat 90. w projekcie Director’s Cut by Peter Lindbergh
Director’s Cut by Peter Lindbergh
Peter Lindbergh, Cindy Crawford, Eva Herzigova, Karen Alexander, Nadja Auermann, Helena Christensen i Tatjana Patitz – to nazwiska, które wróżą natychmiastowy sukces!
Niemiecki fotograf Peter Lindbergh zasłynął niejednym kultowym ujęciem dekady lat 90., w tym pierwszą okładką VOGUE'a za rządów Anny Wintour, a także okładkową fotografią ze stycznia 1990 roku, na której wylądowały najjaśniejsze gwiazdy modelingu tamtych czasów: Naomi Campbell, Linda Evangelista, Tatjana Patitz, Christy Turlington i Cindy Crawford.
Miało być naturalnie i bezpretensjonalnie, chodziło także o pokazanie nowego kanonu piękna – i udało się! Czarno-biała fotografia, gładkie tło i proste stroje nie przyćmiewają niezwykłej urody wielkiej piątki. Fotografia zamanifestowała nadejście kolejnej epoki – ery supermodelek i zainspirowała innych fotografów, a także muzyka George'a Michaela, który zatrudnił gang ikonicznych piękności do swojego teledysku Freedom!.
Teraz Lindbergh odtwarza gorącą atmosferę kultowej sesji w edytorialu The Reunion, który stanowi kontemplację dojrzałego piękna w nostalgicznej plażowej scenerii. Gotowa całość zostanie opublikowana na łamach VOGUE Italia.
Ekscytującym dodatkiem do serii zdjęć jest krótkometrażowy film będący częścią cyklu Director's Cut autorstwa portalu Nowness. Nastrojowe 4-minutowe video pokazuje zakulisowe rozmowy Lindbergha z modelkami i jego sposób pracy.
Director’s Cut by Peter Lindbergh
Na plan zdjęciowy ponownie zaproszono Cindy Crawford, Evę Herzigova, Karen Alexander, Nadję Auermann, Helenę Christensen i Tatjanę Patitz oraz Carlyne Cerf de Dudzeele – redaktor działu mody VOGUE'a, która pracowała z Lindbergh'em podczas realizacji jego pierwszej okładki dla modowej biblii.
Director’s Cut: The Reunion to nie tylko spotkanie najgorętszych nazwisk po latach, ale też pewne podsumowanie pracy niemieckiego fotografa.
W latach 80. i 90. fotografował on te same, obiektywnie najlepsze twarze. Relacja fotograf-modelka mogła być więc zacieśniona. Stojący po obu stronach obiektywu mogli dobrze poznać swoje możliwości i oczekiwania. To zjawisko, które dzisiaj – w dobie szybkich karier new faces i ciągle zmieniających się it-girls – przestaje powoli istnieć.
Director’s Cut by Peter Lindbergh
Director’s Cut by Peter Lindbergh
VOGUE, 1990